۰

رامسر در وضعیت زرد قرار گرفت

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۷۰۵۸
رامسر در وضعیت زرد قرار گرفت
سالم خبر: کاهش ابتلای افراد به این ویروس به معنای رفع خطر و قطع زنجیره انتقال نیست .
 
به گزارش سالم خبر، حمید رضا مبشری رییس شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رامسر در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان رامسر افزود : با توجه به این که امکان انتقال این ویروس در جامعه همچنان همانند گذشته وجود دارد ، لازم است همه مردم برای جلوگیری از ابتلا اقدامات پیشگیرانه را در مکان های عمومی و تجمعات کاملا رعایت کنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های کرونایی بیمارستان شهرستان بستری هستند، از سیر نزولی آمار ابتلا به این ویروس و هچنین کاهش مرگ ناشی آن طی روزهای اخیر خبر داد.
 
مبشری همچنین با اعلام این که تعدادی افراد مشکوک به کرونا هم در قرنطینه خانگی قرار دارند ، گفت : موفقیت در مقابله با کرونا در گرو همکاری تمامی مردم است.
 
وی با اظهار این که عملکرد صنوف شهرستان در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مثبت نبود ، افزود ‌: بازرسی های انجام شده از مکان ها نشان می دهد که برخی از این صنوف نظیر جایگاه داران دستور العمل بهداشتی را رعایت نمی کنند و یا اینکه مشاهده می شود که قلیان سراها هم همچنان فعالیت دارند که با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان ، اداره صنعت و نیروی انتظامی در خصوص تعطیلی این مکان ها اقدام کنند.
 
مبشری با بیان اینکه  حدود ۹۹ درصد تاکسی های شهرستان از  لوازم حفاظت فردی استفاده نمی کنند ، ‌گفت :‌ این خودروها نه تنها از لوازم حفاظتی استفاده نمی کنند بلکه با ظرفیت کامل و بدون فاصله گذاری اقدام به جا به جایی مسافران می کنند که این اقدام آنان مغایر با پروتکل های بهداشتی است.
 
وی با اینکه بیشترین کانون آلودگی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به منطقه کتالم و ساداتشهر بوده است ، افزود : به دلیل این که در فصل گزدشگری و حضور مسافران هستیم از بومیان منطقه تقاضا داریم اصول بهداشتی را مانند گذشته رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.
رئیس شبکه بهداشت رامسر گفت : در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان در آینده به دلیل حضور بی شمار مسافر و گردشگر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در منطقه خواهیم بود.
 
 
 
کد مطلب : ۷۰۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما