مدیرعامل انجمن صرع ایران در گفت و گو با سالم خبر:

بیماران صرع از حمایت های دارویی بازمانده‌اند

4 ارديبهشت 1397 ساعت 15:01


سالم خبر: مدیرعامل انجمن صرع ایران اعلام کرد: با توجه به اینکه داروهای بیماران صرع پرهزینه  است شرایط فعلی ارز می تواند بر نرخ داروها تاثیر داشته باشد که در این صورت بیماران شاید در آینده ای نه چندان دور نتوانند داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند و این مساله بسیار نگران کننده است.

داریوش نسبی طهرانی در گفت و گو با سالم خبر با بیان اینکه در کشور تعداد 800 هزار مبتلا به صرع وجود دارند که به مصرف روزانه دارو وابسته اند، افزود: کنترل این بیماری فقط با درمان دارویی امکان پذیر است از آنجا که برخی داروهای تولید داخل با بیماران مبتلا به صرع سازگاری ندارد پزشکان مجبور به تجویز داروهای وارداتی هستند و با توجه به هزینه ی بالای این داروها این بیماران از حمایت های دارویی برخوردار نیستند.

مدیرعامل انجمن صرع ایران نرخ داروهای بیماران صرع را بالا دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه بیماری صرع بیماری شایعی در میان خانواده‌های با سطح اقتصادی پایین است برخی خانواده ها را به ویژه طبقه زیر خط فقر را دچار مشکل کرده است این در حالیست که بیمه بخش عمده ای از داروها را پوشش نمی دهد.

وی افزود: همچنین بیماران مبتلا به صرع در شهرهای دورافتاده کشور  از حداقل امکانات و داروها برخوردارند که از وزارت بهداست و سایر مسوولان در این زمینه درخواست کمک کرده ایم که تسهیلاتی را برای فراهم آوردی دارو برای این بیماران در نظر بگیرند چون در غیر این صورت با قطع دارو این بیماران به حملات بسیار شدیدی رو به رو خواهند شد.

نسبی طهرانی همچنین عنوان کرد: از 800 هزار بیمار شناسایی شده مبتلا به صرع حدود 100 هزار بیمار به دارو و درمان مقاوم هستند. 

وی با بیان اینکه این بیماری با اختلالات مغزی و یک حمله ساده و نامحسوس آغاز می شود، افزود: این حمله علائم رفتاری ، حواس پرتی و از دست دادن تمرکز را در پی دارد که عواملی مانند تصادفات، مشکلات بهداشتی، بارداری و زایمان های سخت، موارد ناپیدایی رشدی و ازدواج فامیلی موجب شده است که شیوع این بیماری در مقایسه با سایر کشورها بیشتر باشد.
امر باعث شیوع بیشتر صرع در ایران نسبت به سایر کشورها می باشد.

مدیر عامل انجمن صرع ایران همچنین گفت: در بیش از 90 درصد موارد علت اصلی صرع در بیمار مشخص نمی شود اما تشنج های بدون علت معمولا پس از چند سال به مرحله کاهش و با داروها کنترل می شوند.
 
 


کد مطلب: 705

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/705/بیماران-صرع-حمایت-های-دارویی-بازمانده-اند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com