۰

اینترفرون در درمان کرونا هنوز تایید نشده است

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۷۰۳۴
اینترفرون در درمان کرونا هنوز تایید نشده است
سالم خبر: اثربخشی اینترفرون برای کرونا توسط وزارت بهداشت هنوز تایید نهایی نشده است.
 
به گزارش سالم خبر، عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراکدر گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استان مرکزی به مانند دیگر استان‌ها تابع پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت است، بیان کرد: در حوزه استفاده از دارو برای بیماران مبتلا به کرونا آنچه وزارت بهداشت به صورت رسمی اعلام کند از سوی پزشکان تجویز می شود.
 
وی تصریح کرد: داروها ممکن است در طرح‌های تحقیقاتی بر روی تعدادی از بیماران اثربخشی از خود نشان ‌دهند، اما پس از مطالعه بیشتر، اثربخشی آنها رد می‌شود، به عنوان مثال تا چند وقت پیش داروی فاویپیراویر برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گرفت که پس از بررسی، از دستور کار خارج شد.
 
علیمرادیان با بیان اینکه در حال حاضر از داروی اینترفرون و اینترفرون بتا استفاده می‌شود، گفت: ممکن است داروهای اینچنینی برای قسمتی از سیر بیماری موثر باشد، این دارو در بیمارستان مسیح دانشوری استفاده شده و در چند مورد هم اثربخشی داشته، اما باید مطالعات بیشتر و تکمیلی درخصوص اثربخشی این دارو انجام شود تا وزارت بهداشت اجازه استفاده آن در کل کشور را بدهد.
 
وی افزود: درمان بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری هستند و یا در منزل قرنطینه شده‌اند طبق پروتکل وزارت بهداشت و از طریق داروهایی مانند کلروکین، کلترا انجام می شود که خوشبختانه با رایزنی مطلوب با وزارت بهداشت کمبودی در تامین این دو دارو وجود ندارد و حتی در برخی از بیمارستان‌ها از این داروها بیشتر از نیاز هم در اختیار است.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه در حوزه داروی مناسب برای بیماران کرونایی در استان کمبود گزارش نشده است، در خصوص تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی گفت: فعلا در این حوزه مشکلی نیست و توزیع مناسبی انجام شده است. هم اکنون در حال برنامه ریزی و آماده سازی امکانات برای پاییز هستیم، چراکه در خصوص شیوع مجدد این بیماری در نیمه دوم سال نگرانی‌هایی وجود دارد.
 
علیمرادیان در خصوص سیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور و استان مرکزی گفت: اینکه شمار مبتلایان بالا رفته است به این دلیل است که قدرت تشخیص بالاتر رفته است و از طرفی متاسفانه مردم موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند.
کد مطلب : ۷۰۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما