۰

رعایت شیوه نامه های بهداشتی کفن و دفن فوتی های کرونا

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۷۰۱۶
رعایت شیوه نامه های بهداشتی کفن و دفن فوتی های کرونا
سالم خبر: به مردم تهران اطیمنان می‌دهیم که در کنار رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ابعاد شرعی کفن و دفن در سازمان بهداشت زهرا (س) رعایت می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در دیدار با مدیرعامل و پرسنل سازمان بهشت زهرا(س)، با اشاره به نقش بی بدیل این سازمان برای مقابله با بحران کووید ۱۹، تصریح کرد: قبل از بحران کرونا هم نحوه مدیریت بهشت زهرا نماد مدیریتی عالمانه و هوشمندانه در تسریع امور و رضایتمندی مراجعان محسوب می شد و طبیعی است چنین مدیریتی در برخورد با بحران متفاوت، بیشتر جلوه پیدا می کند.
 
وی ادامه داد: این بحران محک و سنجه مدیریت تطبیقی در کشور و به طور اخص در استان تهران بود که تیم سازمان بهشت زهرا سرافراز و روسپید بود.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه افرادی که به آرامستان ها مراجعه می کنند در اوج سوگواری بسیار متالم هستند، تصریح کرد: در اینچنین غلیان هیجانات منفی فرد، صحبتی از رضایتمندی و توجه به فرآیند محوری، ممکن است گزاف باشد، اما وقتی مردم متاثر از مدیریت هوشمندانه و منظم بهشت زهرا تقدیر می کنند، این بسیار ستودنی است.
 
زالی افزود: تاکنون به رغم تراکم شدید کار در بحران کرونا، حتی یک مورد گزارش مبنی بر انجام نشدن امور یا موکول آن به زمان دیگر در بهشت زهرا مشاهده نشد. این نشان می دهد اوج کرامت و تکریم خانواده سوگواران صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به شرایط موجود در آرامستان و تدفین غریبانه فوتی ها توسط بازماندگان بر اثر کرونا، ادامه داد: اگر کارکنان بهشت زهرا وارد عمل نمی شدند، کار بر روی زمین می ماند چون برخلاف شرایط معمول باید از نزدیکی خانواده ها به متوفیان جلوگیری می شد. حرف از حماسه آفرینی در این سازمان مستند است و کلامی احساسی نیست.
 
زالی بیان کرد: یکی از نقاط داغ برای گسترش بیماری در اپیدمی ها آرامستان ها است، چراکه رعایت پروتکل های بهداشتی در میان افراد متالم و متاثر بسیار کمرنگ است. اوج رعایت ملاحظات بهداشتی در بهشت زهرا به نقطه ای رسید که نه تنها این آرامستان به نقطه شیوع این بیماری تبدیل نشد بلکه به عنوان نقطه ای امن در کاهش و تقلیل ابتلا عمل کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این موضوع یک افتخار بین المللی است، گفت: تمامی کارها در سازمان بهشت زهرای تهران بر اساس نظم و اصول حاکم بر کرامت، رسومات و تشریفات بدون کاستی صورت گرفت که تبلور و تجلی یک زنجیره مدیریتی کامل است.
 
 
 
کد مطلب : ۷۰۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما