۰

ارسال محموله دارویی کره جنوبی به ایران

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۶۸۹۹
ارسال محموله دارویی کره جنوبی به ایران
سالم خبر: وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که صادرات محموله دارویی ۵۰۰ هزار دلاری به ایران این هفته انجام می شود.
 
به گزارش روزنامه کره تایمز، به عنوان اولین محموله صادرات کمک های بشردوستان به ایران بعد از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کره جنوبی این هفته بسته دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار که برای درمان بیماران ارثی است را به ایران ارسال خواهد کرد.
 
براساس این گزارش، محموله داروی بیماری گوشه فردا (جمعه) از طریق مسیر هوایی به ایران ارسال می شود.  
وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود محموله دیگری از صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲ میلیون دلار در ماه آینده به ایران ارسال شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای خاطر نشان کرد که دولت سئول مشاوره خود را با ایالات متحده و ایران در مورد راه های گسترش تجارت که در حال حاضر بر روی دارو و تجهیزات پزشکی متمرکز است، به مواد غذایی و محصولات کشاورزی ادامه خواهد داد.

بیماری گوشه، بیماری ذخیره‌ای لیزوزومی، مرتبط با کار لیزوزوم‌ها است. در این بیماری به علت کمبود یکی از آنزیم‌های لیزوزوم، مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌شود که ماده زائد (موکو پلی‌ساکارید) در بدن ذخیره شده و به سلول آسیب می‌رساند.

بیماری گوشه، با نقص در فعالیت یا کمبود آنزیم بتا - گلوکوسربروزیدا و در نتیجه تجمع گلوکوسربروزید در ماکروفاژهای بافتی که در کبد، طحال و مغز استخوان و گاهی در ریه، کلیه و روده یافت می‌شوند، تشخیص داده می‌شود.

گوشه یک بیماری اتوزومال مغلوب است، یعنی به صورت ژنتیکی و وابسته به DNA افراد از یک نسل به نسل دیگر منتقل میشود.
کد مطلب : ۶۸۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما