۰

نوواکس Novavax اولین آزمایش واکسن کروناویروس را بر روی انسان انجام داد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۶۸۹۷
نوواکس Novavax اولین آزمایش واکسن کروناویروس را بر روی انسان انجام داد
سالم خبر: شرکت بیوتکنولوژی امریکاییNovavax   نیز به گروه شرکت های تولید کننده واکسن کروناویروسی پیوست که در مرحله‌ی آزمایش واکسن خود  برروی انسان قرار دارند.

این شرکت اعلام کرد در صورت رضایتبخش بودن نتایج این مرحله آمادگی دارد در سال آینده ی میلادی بیش از یک میلیارد دوز واکسن کووید-19 تولید کند.

این شرکت که روز دوشنبه نخستین گروه داوطلبان تزریق این واکسن را ثبت نام کرده است ، گفت که انتظار دارد داده های اولیه درباره ایمنی و شاخص های پاسخ ایمنی در ماه ژوئیه آماده ی ارائه شود.

یک روز پس از این ثبت نام همزمان با از سرگیری معاملات در ایالات متحده سهام این شرکت تقریبا 15 درصد افزایش یافت و به 52.97 دلار رسید.
اعلام آزمایش واکسن نوواکس در حالی صورت می گیرد که شرکت های داروسازی برای تمرکز بر تولید واکسن کووید-19 آزمایش‌های بالینی خود بر روی داروها برای سایر بیماری ها را فعلا متوقف می کنند.

استولی ارک ، مدیر اجرایی نوواکس به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد سال آینده بیش از یک میلیارد دوز واکسن تولید کند و بخشی از واکسن ها را از طریق مشارکت با سازمان های غیرانتفاعی ارسال کند.

او این اقدام را این یکی از بزرگترین فرصت ها یا تعهدات توزیع واکسن در سطح جهان است دانست.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد واکسن های کاندید و در مرحله‌ی آزمایش های انسانی طی روزهای اخیر اعلام کرد كه تعداد 10 واكسن از جمله واکسن نوواکس در مرحله ی آزمایش انسانی است.
 
 
 
کد مطلب : ۶۸۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما