قاسم جان‌بابایی،معاون درمان وزارت بهداشت و درمان

سال سختی برای تامین داروی بیماران خاص در پیش داریم

7 خرداد 1399 ساعت 14:42

سالم‌خبر: با چالش‌های این روزهای ارز سال سختی به‌ویژه در تهیه لوازم مصرفی وارداتی بیمارستان‌ها و داروی بیماران خاص در پیش داریم.


سالم‌خبر: با چالش‌های این روزهای ارز سال سختی به‌ویژه در تهیه لوازم مصرفی وارداتی بیمارستان‌ها و داروی بیماران خاص در پیش داریم.

 قاسم جان‌بابایی،معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه ویدئویی با معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: لازم است معاونان درمان دانشگاه‌ها اطلاعات مربوط به ذخایر استراتژیک بیمارستان‌های تابعه را در این حوزه‌ها پیگیری و ماهیانه به ما اعلام کنند تا با ساماندهی درست و بهنگام برای تهیه آن‌ها در طول سال با مشکلی مواجه نشویم.

 به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه تهران جان‌بابایی بر ضرورت ایجاد مگا ICU ها در بیمارستان‌های بزرگ کشور برای مدیریت بهتر بحران‌ها تأکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات ICU ها به خاطر زیرساخت‌هاست. در توزیع ونتیلاتورها و تجهیز ICU ها هدف وزارت بهداشت ایجاد مگا ICU در بیمارستان‌های بزرگ کشور است چراکه دانش و تجربیات استادان و کادر درمانی آن‌ها در مدیریت بهتر بحران‌ها کمک‌کننده است.

وی در ادامه با اشاره به کمک مالی مقام معظم رهبری در تکمیل و تجهیز پروژه‌های درمانی کشور افزود: بر اساس بازدیدهای محیطی و اطلاعات معاونت توسعه وزارت بهداشت، این پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند و معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها باید نیازهای بیمارستان‌های تابعه را همچون ساخت و تجهیز Icu ها، ترمیم سیستم‌های اکسیژن‌رسانی به اتاق‌های ایزوله فشار منفی، رفع سایر اشکالات تأسیساتی، اورژانس‌هایی که باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند و ... را در قالب تفاهم‌نامه‌هایی به ما اعلام کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه در خصوص تعرفه خدمات درمانی در سال جاری، ارتقاء جزء حرفه‌ای و سقف دریافتی پزشکان، نحوه پرداخت تشویقی به کارکنان نیز توضیحاتی داد.

جان بابایی همچنین با اشاره به چالش‌های ارز در این روزها افزود: سال سختی به‌ویژه در تهیه لوازم مصرفی وارداتی بیمارستان‌ها و داروی بیماران خاص در پیش داریم و لازم است معاونان درمان دانشگاه‌ها اطلاعات مربوط به ذخایر استراتژیک بیمارستان‌های تابعه را در این حوزه‌ها پیگیری و ماهیانه به ما اعلام کنند تا با ساماندهی درست و بهنگام برای تهیه آن‌ها در طول سال با مشکلی مواجه نشویم.

وی بر تقویت حوزه اقتصاد درمان دانشگاه‌ها، تداوم بحث تبادل اسناد الکترونیک بستری و سرپایی به قوت گذشته و توسعه تله مدیسین تأکید کرد.


کد مطلب: 6891

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6891/سال-سختی-تامین-داروی-بیماران-خاص-پیش-داریم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com