۰
ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی:

آمار بیماران مبتلا به کروناویروس به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است

تاریخ انتشار :
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۶۸۷۱
آمار بیماران مبتلا به کروناویروس به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است
سالم‌خبر: حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشور در حالی روز گذشته اعلام کرد که از دهم خرداد ماه همه‌ کارمندان ادارات باید در محل کار خود هر روز حضور داشته باشند که رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اعلام کرد که تعداد بیماران کرونایی در ایران در حال افزایش بوده و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش سالم‌خبر، ایرج خسرونیا، رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ضمن آنکه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را دور از انتظار ندانست و آن را با توجه به عللی قابل
پیش‌بینی خواند، اظهار داشت: متاسفانه شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم و این وضعیت نگران کننده است.

وی در ادامه به علل افزایش شمار مبتلایان به کرونا پرداخته و گسترش این ویروس در استان خوزستان را که در وضعیت «قرمز» قرار داشته و مقامات محلی بهداشت آن را بحرانی توصیف کرده و نسبت به افزایش روزانه تعداد بیماران هشدار می‌دهند، در افزایش آمار بیماری در ایران موثر دانست.

خسرونیا گفت: یکی از علل عمده افزایش شمار بیماران کرونایی در ایران، افزایش تعداد مبتلایان در خوزستان است که این روزها کرونا در این استان
شیوع بیشتری یافته و شاهد بالا رفتن شمار مبتلایان هستیم.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، علت دیگر این افزایش را گرفتن تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا دانست و تصریح کرد: قبل از عید از اکثر بیماران تست نمی‌گرفتند، اما اخیرا از اکثر بیماران مشکوک آزمایش می‌گیرند که همین نتایج تست‌ها در افزایش ارقام مربوط به شمار مبتلایان موثر است.

خسرونیا در ادامه به نتایج تست‌هایی که اخیرا در ایران از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا گرفته می‌شود اشاره و اعلام کرد که 20 درصد از تست‌ها مثبت می‌شود.

به
گفته وی، روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در ایران با تست‌های دریافتی از افراد مشکوک به کرونا نسبت مستقیم دارد که با افزایش تست‌ها موارد ابتلا نیز افزایش می‌یابد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در عین حال در تشریح علل افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور به زمان اپیدمی در برخی استان‌ها اشاره و تصریح کرد: در بعضی از استان‌ها اپیدمی دیرتر آغاز شد و وسعت ایران هم در این رابطه موثر بوده است.

خسرونیا در ادامه موضوع فرهنگ را در افزایش شمار بیماران موثر دانست و گفت: در برخی استان‌ها خیلی
به فکر پیشگیری نیستند و عدم رعایت اصول در مقابله با کرونا به افزایش شمار بیماران می‌انجامد.

وی همچنین مساله اقتصادی را در این زمینه مهم ارزیابی و تاکید کرد: وضعیت بد اقتصادی و درآمد پائین و قدرت خرید پایین از دیگر علل مساله محسوب می‌شود.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در پایان با تاکید بر اینکه آغاز دیرهنگام اپیدمی در برخی استان‌ها و گسترش کرونا در استان خوزستان در افزایش نرخ ابتلا به این ویروس در این کشور موثر بوده اظهار داشت: دولت هم زیاد توجهی به بهداشت این مناطق ندارد.
 
کد مطلب : ۶۸۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما