۰

تضمین سلامت قلب با نوشیدن ۵ لیوان آب در روز

تاریخ انتشار :
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۶۸۶۷
تضمین سلامت قلب با نوشیدن ۵ لیوان آب در روز
سالم خبر: نوشیدن پنج لیوان آب در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد زیرا کمبود آب در بدن به افزایش سلول‌های خون و سپس سکته قلبی منجر می‌شود.
 
عضو انجمن قلب و عروق ایران روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: افراد باید با نوشیدن آب در روز، از بروز حملات قلبی پیشگیری کرده و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش دهند، بر اساس مطالعات انجام شده احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه پنج لیوان آب می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از دو لیوان در روز آب می نوشند، ۴۱ درصد کاهش می یابد.
 
رضوان طاهری اظهار داشت: کیفیت و کمیت روابط اجتماعی افراد نیز خطر مرگ و میر بیماری های قلبی را کاهش می دهد، وقت گذراندن منظم افراد با یکدیگر، استفاده از کوچکترین فرصت ها برای خندیدن وقایع استرس زای زندگی و فشار اجتماعی و فشار شغلی را  قابل تحمل می کند.
 
وی با بیان اینکه معاینه منظم غربالگری برای سلامت قلب و عروق مهم است، ادامه داد: انجام آزمایش غربالگری ساده افراد را از مراحل اولیه ابتلا به بیماری قلبی آگاه می کند و تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را می کاهد.
 
این پزشک با تاکید بر اینکه فشار خون را به طور منظم اندازه گیری کنید، گفت: برای تعادل هورمونی آزمایش خون بدهید، سطح بالای هورمون استروژن در زنان بر نحوه انقباض عروق خونی تاثیر می گذارد که منجر به آسیب پذیری بیشتر آن ها در برابر ایجاد لخته های خونی می شود بر این اساس خطر ابتلا به مشکلات قلبی در زنانی که از درمان های هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می کنند، کمی بیشتر است.
 
طاهری تصریح کرد: کمبود ویتامین D به خصوص برای افرادی که زمان زیادی زیر نور خورشید نیستند رایج است که منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی می شود و می تواند عامل افزایش فشار خون و قند خون شود، برای تعیین مقدار این ویتامین باید آزمایش داد.
 
به گفته وی، برای محافظت از قلب و پیشگیری از دیابت و سرطان از کربوهیدرات های ساده مثل ماکارونی، برنج سفید، نان سفید و انواع شربت تا حد امکان باید دوری کرد و سبزیجات و غلات سبوس دار را جایگزین این مواد کرد.
 
این متخصص قلب افزود: از آن جا که قلب عضله است برای عملکرد بهتر به پروتئین بدون چربی نیاز دارد، بهتر است سلامت قلب را با گوشت ارگانیک و ماهی به همراه روغن زیتون، آجیل ها و سبزیجات تضمین کنید و از خوردن گوشت هایی که حاوی آنتی بیوتیک یا هورمون هستند، خودداری کنید.
 
طاهری، بهداشت دهان و دندان را نیز برای سلامت قلب و عروق مهم دانست و اظهار داشت: بهداشت دهان و دندان منجر به التهاب کمتر در بدن می شود و  سلامت دهان برای حفظ سلامت کلی بدن اهمیت بالایی دارد.
 
وی با بیان اینکه به جای مکمل کلسیم لبنیات بخورید، ادامه داد: به جای هزینه های بالا برای خرید مکمل های ویتامین و مواد معدنی، پول بیشتری را صرف خرید غذاهای با کیفیت بالا کنید زیرا مصرف کلسیم به صورت مکمل ممکن است خطر ایجاد پلاک در عروق و آسیب قلبی را افزایش دهد.
 
 
 
کد مطلب : ۶۸۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما