ماکرون رئیس سانوفی را به کاخ الیزه فراخواند

26 ارديبهشت 1399 ساعت 23:33

سالم خبر: اظهارات رییس شرکت دارویی سانوفی در مورد اولویت دسترسی امریکا به واکسن در حال ساخت کووید-19 از سوی این شرکت برای او دردسرساز شد.


سالم خبر: اظهارات رییس شرکت دارویی سانوفی در مورد اولویت دسترسی امریکا به واکسن در حال ساخت کووید-19 از سوی این شرکت برای او دردسرساز شد.

به گزارش بلومبرگ، پل هادسون رییس اجرایی شرکت سانوفی چندی پیش عنوان کرد که امریکا حق دارد به عنوان سرمایه‌گذار ساخت این واکسن پیش سفارش خود را داده و نخستین کشور برای دسترسی به این واکسن باشد.

اما این اظهارات او با واکنش تند رییس جمهوری فرانسه مواجه شد تا جایی که ماکرون او را برای ارائه پاره ای توضیحات به کاخ الیزه فراخواند.

رییس جمهوری فرانسه در توضیح این اقدام خود اظهار داشت که این حق تمامی کشورهاست که به واکسن کووید-19 دسترسی یابند و این مساله‌ای نیست که مشمول قوانین بازار شود که برخی کشور برای دستیابی به این واکسن در اولویت باشند.

این واکنش فرانسه در پی اظهارات ترامپ صورت گرفته است که برای کمک به تامین مالی ساخت این واکسن در شرکت سانوفی اظهار تمایل کرده بود. اما فرانسه همزمان با نگرانی های جهانی در مورد دارو و واکسن کووید-19 برای مقابله با کروناویروس هشدار داده است که گروه دارویی سانوفی باید برای همه‌ی کشورها به یک میزان این اولویت دسترسی را درنظر بگیرد.

هادسون در آستانه ی فراخوانده شدن به کاخ الیزه در مصاحبه ای عنوان کرد که منظور او در سخنان اخیرش بدین معنا نبوده است که نخست امریکا باید به واکسن کووید-19 دسترسی داشته باشد و این سخنان را رد کرد.
 
 
 


کد مطلب: 6824

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6824/ماکرون-رئیس-سانوفی-کاخ-الیزه-فراخواند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com