یک سوم از بیماران مبتلا به کووید-19 دچار آسیب کلیوی شده اند

25 ارديبهشت 1399 ساعت 14:21

سالم خبر: بیش از یك سوم از بیماران بستری شده و تحت درمان کووید-19 دچار صدمات حاد کلیه شده اند به طوری که 15 درصد از آنان می شوند.


سالم خبر: بیش از یك سوم از بیماران بستری شده و تحت درمان کووید-19 دچار صدمات حاد کلیه شده اند به طوری که 15 درصد از آنان می شوند.

به گزارش رویترز، محققان مرکز Northwell Health  در نیویورک اعلام کردند که از 5 هزار و 449 بیماری بستری براثر کووید-19 نزدیک به 36.6 درصد از آنان دچار آسیب های حاد کیوی شده اند.

کونار جواهری ، رئیس یکی از مراکز نفرولوژی در نیویورک ، گفت: صدمات حاد کلیوی در این بیماران به گونه ایست که کلیه ها قدرت تصفیه ی خود را از دست می دهند و 3/14 درصد از آنان نیاز به دیالیز دارند.

به گفته ی جواهری این مطالعه یکی از بزرگترین و معدود مطالعات در بررسی آسیب های کلیوی در بیماران مبتلا به کووید-19 در این روزهای کرونایی است که می تواند به بسیاری از بیمارستان های سراسر جهان آمادگی بیشتری برای مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا ویروس بدهد.
این مطالعه با کمک 5 هزار و 449 پرونده ی پزشکی بیماران مبتلا به کووید-19 از روز اول مارس تا 5 آوریل انجام شده است.

یکی از نکات این مطالعه این است که از مجموع بیش از هزار بیماری که نیاز به دستگاه ونتیلاتور داشتند حدود 90 درصد از آنان دچار نارسایی حاد کلیه شدند.
 
 


کد مطلب: 6816

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6816/یک-سوم-بیماران-مبتلا-کووید-19-دچار-آسیب-کلیوی-شده-اند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com