۱
صنعت دارو در چین توسعه خود را مدیون نرخ رشد سالمندان است

چین رقیبی بزرگ در بازار داروی دنیا

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۶۸۱
چین رقیبی بزرگ در بازار داروی دنیا
سالم خبر: تحولات بزرگی در صنعت داروسازی چین در پیش  است و این تحولات دیر یا زود صنعت داروسازی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. تحولاتی از قبیل تلاش برای عرضه دارو های تازه به بازارهای کشورهای صنعتی و دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا برای این داروها، سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه صنعت داروسازی و تلاش برای تامین بخش زیادی از نیاز دارویی داخل کشور چین که همه آنها می تواند  بازار را به یکباره دگرگون کند.

به گزارش شرکت اطلاعات بهداشتی و درمانی IQVIA ، در  سال ۲۰۱۷ میلادی چین دومین بازار بزرگ صنعت داروسازی در دنیا محسوب شده و ارزش بازار دارو در این کشور بالغ بر ۱۲۲.۶ میلیارد دلار امریکا بود. این کشور بزرگترین بازار در حال گذار دنیا برای صنعت داروسازی محسوب می شود که  نرخ رشد بازار دارو در این کشور سالانه بالغ بر ۹.۴ درصد است.

انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ میلادی ارزش بازار دارو در این کشور به مرز ۱۷۵ میلیارد دلار امریکا برسد. یک دلیل مهم  بالا بودن نرخ رشد در این کشور را می توان جمعیت بالای این کشور و در عین حال سن بالای جمعیت آن دانست . سی ان بی سی در این زمینه نوشت:  اجرای قانون تک فرزندی در کشور چین باعث شد تا  شمار زیادی از  مردم در این کشور پیر باشند و نیاز برای درمان و دارو در این کشور رشد کند . به همین دلیل است که هم بازار دارو در این کشور بزرگ است و هم نرخ رشد تقاضا برای انواع داروها روند افزایشی دارد.

مارک کونگ، تحلیل گر مرکز مطالعات صنعت داروسازی DBS  بر این باور است که بازار دارو در چین پتانسیل بالایی برای رشد دارد زیرا هنوز این صنعت در چین رشد چندانی نکرده است . وی می گوید:بخش های زیادی از کشور چین وجود دارد که به خدمات درمانی دسترسی ندارند . از طرف دیگر  سهم هزینه های درمانی به  تولید ناخالص داخلی در کشور چین نسبت به کشورهای صنعتی و غربی  بسیار پایین است که با توجه به نرخ بالای رشد اقتصادی و توسعه زیر ساختی در این کشور، این نرخ باید اصلاح شود.

نکته دیگر این است که با وجود بالا بودن  شمار افراد مسن در کشور چین ولی هنوز سهم افرادی که بیش از  ۶۵ سال دارند ، به کل جمعیت این کشور کمتر از کشورهای صنعتی است. ولی با توجه به قوانینی که در دهه های اخیر اجرا شد ، این سهم به تدریج بیشتر می شود . در این شرایط می توان انتظار رشد بیشتر بازار دارو و افزایش تقاضا برای انواع داروها را در این کشور داشت.



آمار نشان می دهد طی شش سال اخیر ارزش بازار دارو در چین سالانه ۹.۴ درصد رشد کرده است در حالیکه نرخ رشد این بازار در امریکا کمتر از ۲ درصد است. از طرف دیگر ارزش بازار دارو در امریکا که بزرگترین بازار داروی دنیا را دارد برابر با ۴۶۶.۶ میلیارد دلار است و در کشور ژاپن تنها ۸۴.۸ میلیارد دلار بوده  است.

کریس گایو تحلیل گر بازار دارو بر این باور است که تا چند سال آینده ما شاهد افزایش عرضه داروهایی خواهیم بود که در کشور چین تولید شده است.  همچنین عرضه  سهام  چندین شرکت داروسازی چین به بازارهای سهام بزرگ دنیا هم نشان از تصمیمات بزرگ در این صنعت و آینده روشن آن دارد. کریس بر این باور است که نادیده گرفتن توانایی ها و فرصتهای صنعت داروسازی در چین، صنعت داروسازی دنیا را با بحران های زیادی روبرو خواهد کرد زیرا چین یک رقیب بسیار بزرگ و سرسخت است که هم سرمایه لازم برای توسعه صنعت را دارد و هم  نیروی انسانی و ماهر لازم را برای ارتقای زیر ساختهای صنعت دارو دارد. پس آینده صنعت داروسازی را می تواند متحول کند.

 
کد مطلب : ۶۸۱
نام شما

آدرس ايميل شما