۰
براساس گزارشی ازموسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران:

چند درصد از مبتلایان به کروناویروس جان خود را از دست می‌دهند؟

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۶۷۹۶
چند درصد از مبتلایان به کروناویروس جان خود را از دست می‌دهند؟
سالم خبر: نرخ مرگ و میر ناشی از عفونت در کووید-19 در کشورهای مختلف دچار نوسان های مختلفی بوده است اما مهم‌ترین پرسشی که از ابتدای آغاز اپیدمی کووید-19 مطرح بوده این است که چند درصد از مبتلایان (نه بیماران تشخیص داده شده)، به دلیل ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند؟ این گزاره‌برگ به پاسخ این پرسش با توجه به مستندات منتشر شده
تا حال حاضر می‌پردازد.
 
نرخ مرگ‌ومیر ناشی از عفونت در کووید-19 در مطالعاتی که از روش‌های مدل‌سازی استفاده کرده‌اند بالاتر از مطالعات اپیدمیولوژیک با استفاده از تست سرولوژی برآورد شده است. ازآنجایی‌که هر دو نوع مطالعه ممکن است در برآورد این نرخ دچار خطاهایی باشند و همچنین به دلیل کم بودن تعداد مطالعات و تفاوت
در نرخ مرگ‌ومیر ناشی از عفونت بین آن‌ها، به نظر می‌رسد که هنوز به‌طور دقیق نمی‌توان نرخ مرگ‌ومیر عفونت در کووید–19 را تعیین کرد.

پیشنهاد می‌شود که برای استفاده از نرخ مرگ‌ومیر ناشی از عفونت در کووید–19 در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تا به دست آمدن شواهد بیشتر و قوی‌تر در این زمینه صبر کرد.

نشان
داده‌شده که احتمال مرگ‌ومیر در کووید–19 ارتباط مستقیم با سن بیماران دارد و ممکن است یکی از دلایل اختلاف بین نرخ مرگ‌ومیر کشورها، ترکیب سنی مبتلایان در آن‌ها باشد. به نظر می‌رسد که نرخ مرگ‌ومیر در کووید–19 در مقایسه با بیماری‌های مشابه مانند آنفولانزا ارتباط بیشتری با سن بیماران داشته باشد.

بنابراین بهتر
است در مدل‌سازی‌ها برای برآورد میزان مرگ‌ومیر در کووید-19 به‌ویژه در هنگام استفاده از مدل‌های سایر بیماری‌ها، ترکیب سنی جمعیت هدف موردتوجه قرار گیرد.

در مطالعه استان گیلان نرخ مرگ‌ومیر ناشی از عفونت از سایر مطالعات پایین‌تر گزارش‌شده که ممکن است به دلیل کم شماری تعداد بیماران فوت‌شده باشد.
کد مطلب : ۶۷۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما