۰

مصرف خودسرانه داروی ایورمکتین برای درمان کووید-19 خطرناک است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۶۷۸۷
مصرف خودسرانه داروی ایورمکتین برای درمان کووید-19 خطرناک است
سالم خبر: تاثیر داروی ایورمکتین تنها در محیط آزمایشگاه، در توقف رشد ویروس کرونای جدید، در کشت سلولی نشان داده شده و هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است.

به گزارش سالم خبر از روابط عمومی دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، هنوز شواهد کافی در خصوص تاثیر این دارو بر درمان این بیماری در انسان وجود ندارد بنابراین مصرف خودسرانه آن می تواند بسیار خطرناک باشد.
 
با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در سطح جهان، دائما در رسانه ها خبر از داروهایی به گوش می‌رسد که توانسته اند در از بین بردن ویروس کرونا موثر باشند. این امر تبعات بدی بین مردم داشته است؛ بخصوص با توجه به اینکه بیشتر این داروها هنوز کارآزمایی‌های انسانی خود را آغاز نکرده و فقط در محیط آزمایشگاه یا در مطالعات حیوانی بررسی شده اند. 
 
ایورمکتین دارویی است که برای عفونت‌های انگلی استفاده می شود. اخیرا یک مطالعه آزمایشگاهی در استرالیا نشان داد این دارو می تواند رشد ویروس کرونای جدید را در کشت سلولی متوقف نماید و در حقیقت توانسته است مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد خودتجویزی و مصرف این دارو هشدار داد؛ چراکه پژوهش استرالیا در محیط آزمایشگاه بوده و اثرات دارو جهت درمان بیماری کووید 19، هنوز بر روی انسان آزمایش نشده و مراحل کارآزمایی های بالینی را طی نکرده است. این دارو در انسان تنها برای درمان برخی بیماری‌های انگلی تجویز می‌شود و مصرف خودسرانه آن برای درمان کووید 19 می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 
 
 
کد مطلب : ۶۷۸۷
نام شما

آدرس ايميل شما