۰

جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۶۷۰۴
جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید
سالم خبر: تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید.
 
به گزارش سالم خبر ،کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.
 
وی ادامه داد: امروز پس از ۳۶ روز، تعداد موارد جدید یا ابتلای روزانه به کووید ۱۹ در کشور به کمتر از هزار مورد رسید.
 
جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید.
 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۳۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
وی افزود: تاکون ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
مسمومیت ۵۰۱۱ نفر بر اثر الکل بعد از کرونا
 
جهانپور بیان کرد: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، جان خود را از دست داده اند. در حاضر حاضر ۲۲۹ نفر از این مسمومیت در بخش های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند اما سه هزار و ۴۵۱ نفر ترخیص شده اند. ۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده اند.
 
وی اظهار کرد: روند مراجعه افرادی که مشروبات الکلی تقلبی مصرف کرده‌اند در برخی استان‌ها ادامه دارد.
 
جهانپور گفت: روند مدیریت شده بیماری کووید ۱۹ و روند نزولی مبتلایان جدید به ویروس کرونا هم ادامه داشته و تداوم آن به همراهی مردم بستگی دارد.
کد مطلب : ۶۷۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما