۰

سازمان جهانی بهداشت وجود کرونا در تاجیکستان را رد کرد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۶۶۴۲
سازمان جهانی بهداشت وجود کرونا در تاجیکستان را رد کرد
سالم خبر: گالینا پرفیلیوا، رییس دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در تاجیکستان اعلام کرد که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است.
 
به گزارش تارنمای خبری ایزویستیای روسیه، گالینا پرفیلیوا با اعلام این خبر تأکید کرد که وزارت بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاجیکستان، اقدامات پیشگیرانه‌ای را نیز در دستور کار خود قرار داده است تا از هرگونه ابتلای احتمالی شهروندان این کشور به این بیماری مهلک جلوگیری کند.
 
وی در این خصوص اظهار داشت: دولت تاجیکستان آزمایشگاهی را در این کشور راه اندازی کرده است که در آن تشخیص تست‌های مربوط به این عفونت انجام می‌شود و همچنین سطح صلاحیت متخصصان مطابق با استانداردهای بین المللی است.
 
پرفیلیوا با اعلام اینکه تمامی متخصصان این آزمایشگاه قبلا دوره‌های آموزشی خاص خود را در خارج از کشور گذارنده و مدارک آنها نیز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، از انجام دو هزار ۳۱۷ مورد آزمایش کرونا در این آزمایشگاه در روز پنجشنبه ۱۶ آوریل خبر داد و گفت: با وجود اینکه ۴۴۰ آزمایش از این موارد تکراری است اما دفتر سازمان جهانی بهداشت در تاجیکستان به صحت این تست ها اطمینان کامل دارد، زیرا دولت این کشور تاکنون آزمایش های متعدد دیگری را هم در این کشور انجام داده است.
 
پرفیلیووا در پایان گفت: "اگر موردی از ابتلا به COVID-۱۹ در تاجیکستان ثبت شود، در این حالت، سازمان جهانی بهداشت و شرکای توسعه کمک‌های بیشتری در زمینه مبارزه و معالجه با این ویروس به تاجیکستان اعطا خواهند کرد."
 
پیش از این، وزارت امور خارجه تاجیکستان از اعمال موقت محدودیت هایی برای ورود و خروج اتباع بیگانه و افراد بدون تابعیت از طریق پاسگاه‌ها در مرزهای دولتی خبر داد. این اقدام برای جلوگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور انجام شد.
 
در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان یکدیگر را به پنهان کاری در ارائه آمار صحیح از موارد ابتلا و تلفات این ویروس متهم می کنند این اظهارات نماینده بهداشت جهانی بر صحت مدعای رهبران تاجیکستان صحه می گذارد.
کد مطلب : ۶۶۴۲
نام شما

آدرس ايميل شما