۰

چه کسانی باید آزمایش کرونا بدهند؟

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۶۶۳۹
چه کسانی باید آزمایش کرونا بدهند؟
سالم خبر: آزمایش‌های مرتبط با کرونا بسیار جدید هستند و اینکه چه کسانی می‌توانند آزمایش دهند بستگی به امکانات آزمایشگاهی در آزمایشگاه و آن منطقه دارد.
 
به گزارش سالم خبر، مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید آزمایش کرونا بدهند؟ گفت: افرادی که علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و کاهش بویایی دارند، باید حتما به منظور ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا باید آزمایش دهند.
 
او افزود: دومین گروهی که باید برای فهم سلامت خود از ویروس کرونا آزمایش دهند، کسانی هستند که نزدیک افراد مبتلا به این آلودگی قرار گرفته اند که نزدیک‌ترین افراد خانواده یا کسانی هستند که با هم زیر یک سقف زندگی کرده اند باید آزمایش دهند حتی اگر علائم اصلی شان شروع نشده باشد.
 
ضیایی تصریح کرد: اینکه چه کسانی می‌توانند آزمایش دهند کاملا بستگی به امکانات آزمایشگاهی در خود آزمایشگاه و آن منطقه دارد؛ چرا که آزمایشات مربوط به تشخیص کرونا تخصصی هستند و با محدودیت انجام می‌شود.
 
استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حتی افرادی هم که طی ۵ الی ۷ روز گذشته با فرد مبتلا در تماس بودند بعد از چک کردن علائم اگر سرفه، تنگی نفس و تب داشتند حتما باید آزمایش دهند و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.
 
اگر به ویروس کرونا مبتلا شدید حتما تا ۱۴ روز بعد از زمان بهبودی خود را در خانه قرنطینه کنید و از حضور در اجتماع پرهیز کنید و اگر با افراد دیگر مانند اعضای خانواده، دوستان یا آشنایان در تماس بودید، از آن‌ها بخواهید که برای دادن آزمایش حتما اقدام کنند.
 
آزمایش‌های مرتبط با کرونا بسیار جدید هستند و ارزیابی آن‌ها کاملا تخصصی و زمانبر است. آزمایش‌های PCR ممکن است نتایج منفی کاذب داشته باشند گاهی اوقات این نتایج منفی کاذب ممکن است به علت خطای انسانی یا مشکلات مربوط به فرآیند انجام آزمایش باشند. به عنوان مثال، انجام آزمایش زمانی که خیلی زود یا خیلی دیر اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث بروز نتیجه منفی کاذب شود.
 
تست‌های اولیه ویروس کرونا، تست‌های CBC , CRP ,ESR ,LDH و CPK با امکان نمونه گیری در منزل یا محل کار با جواب دهی آنلاین را شامل می‌شوند.
کد مطلب : ۶۶۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما