۰

چین آمارهای کرونا را اصلاح کرد

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۶۶۲۲
چین آمارهای کرونا را اصلاح کرد
سالم خبر: مقامات ووهان واقع در مرکز چین جایی که نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آنجا شناسایی شد امروز جمعه بعد از هفته ها، آمار مربوط به مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان در این شهر را اصلاح کردند تعداد فوتی ها با افزایش ۱۲۹۰ نفری به سه هزار و ۸۶۹ تن و تعداد مبتلایان هم با افزایش ۳۲۵ نفری به ۵۰ هزار و ۳۳۳ تن رسید.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا بر این اساس، آمار قربانیان کرونا در چین که برای هفته‌ها ثابت و حدود ۳۳۰۰ نفر بود امروز جمعه با افزایش ۱۲۹۰ نفر به ۴۶۰۰ تن رسید.
 
ستاد فرماندهی پیشگیری و مهار بیماری ویروس کرونا در شهر "ووهان" در مورد دلایل اصلاح آمار این شهر ۱۱ میلیون نفری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در آغاز شیوع بیماری، شمار مبتلایان به سرعت افزایش یافت و سبب بروز کمبود منابع پزشکی و درمانی شد برخی مبتلایان قبل از رسیدن به بیمارستان در منازل خود جان باختند.
 
در این بیانیه آمده است: در دوره اوج درمان، کادرهای پزشکی سرگرم پذیرفتن و درمان مبتلایان بودند و مواردی از تأخیر،  کوتاهی و اشتباه در گزارش پیش آمده است.
 
در ادامه این بیانی آمده است: به دنبال افزایش شدید شمار نهادهای پزشکی و درمانگاه برای پذیرفتن مبتلایان از جمله بیمارستان های وابسته به وزارتخانه ها، استانها، شهرها و مناطق و همچنین بیمارستان های وابسته شرکت ها و بیمارستان های خصوصی و صحرایی، برخی از این بیمارستان ها به موقع به شبکه اطلاع رسانی شیوع بیماری نپیوسته و اطلاعات مربوطه را به موقع ارسال نکرده اند.
 
ستاد فرماندهی پیشگیری و مهار بیماری ویروس کرونا در شهر "ووهان" تاکید کرده است ما همیشه به جان مردم اولویت می دهیم خانواده ها و بستگان هر فردی که در اثر کرونا جان خود را از دست داده در سوگ او هستند و این اندوه و عزای عمیقی برای تمام شهر است. در اینجا از صمیم قلب با همه بستگان قربانیان بیماری کرونا همدردی می کنیم و سوگواری عمیق خود را نسبت به هموطنان قربانی و همچنین پرسنل پزشکی که در مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، ابراز و اعلام می کنیم.
 
چین در روزهای گذشته با اتهام پنهانکاری و ارایه آمار غیرواقعی از سوی برخی کشورهای غربی مواجه شده بود.
کد مطلب : ۶۶۲۲
نام شما

آدرس ايميل شما