۱
مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو

مافیای دارو از سوی کسانی مطرح می شود که انتظارات فراقانونی دارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۶۶۰
مافیای دارو از سوی کسانی مطرح می شود که انتظارات فراقانونی دارند
سالم خبر: مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: دارو در ایران سیاسی شده است.
 
برندگی با بیان این مطلب، به مهر گفت: ابتدا باید این سئوال را مطرح کرد که چه کسانی می گویند مافیا وجود دارد و تعریف آن چیست. یک موقع هست که سازمان های نظارتی می آیند و حضور پیدا می کنند و بعد از بررسی موضوع، مطرح می کنند که چنین پدیده ای وجود دارد و آن وقت ما قبول می کنیم. اما، موقعی هم هست که فردی با مراجعه به سازمان غذا و دارو، خواسته هایی را مطرح می کند که این انتظارات، فراقانونی است. 
 
وی با بیان اینکه سیاسیون، بیشتر مطرح می کنند که در بازار دارویی کشور مافیا وجود دارد، چون بعضی افراد خودشان انتظارات فراقانونی دارند، ادامه داد:  کسی که ناظر است نباید کننده کار باشد و اگر غیر از این باشد، طبیعتا مقداری در انجام کار اغماض خواهم کرد. بنابراین، کسی که نظارت می کند، نباید تولید کننده باشد. البته به لحاظ قانونی اشکالی ندارد که تولید کننده باشیم، اما بیرون از سیستم نظارتی باشیم. 
 
برندگی تاکید کرد: این قبیل موضوعات مثل وجود مافیا در بازار دارویی کشور، بیشتر از زبان کسانی مطرح می شود که انتظارات فراقانونی دارند. متاسفانه بحث دارو، چندین سال است که سیاسی شده است. سیاسیون، بیشتر مطرح می کنند که در بازار دارویی کشور مافیا وجود دارد، چون بعضی افراد خودشان انتظارات فراقانونی دارند و ما نمی توانیم خارج از چارچوب قانون عمل کنیم و متهم می شویم. 
 
وی، کل عددی که برای بازار دارویی کشور وجود دارد را، با یک کارخانه تولید سیمان در کشور برابر خواند و گفت: عدد بازار دارویی ایران خیلی بزرگ نیست. حتی در مواقعی قابل مقایسه با یک شرکت داروسازی بزرگ دنیا هم نیست. اما حضور سیاسیون و افرادی که دستی در قوانین و ضوابط دارویی ندارند و نمی دانند ضوابط دارو سختگیرانه است، وقتی می آیند داخل، انتظارات شان باعث شده تا مافیای دارو را مطرح کنند. من منکر این نیستم که بعضا حضور افرادی که خود در دوره های قبلی ذی نفع بوده اند، موجب شده این موضوع شدت پیدا کند اما قطعا به آن غلظتی که گفته می شود، نیست. 
 
https://t.me/IRFDA
کد مطلب : ۶۶۰
نام شما

آدرس ايميل شما