۰

ثبت مراکز پزشکی در سامانه اصناف ضرورت ندارد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۶۵۹۷
ثبت مراکز پزشکی در سامانه اصناف ضرورت ندارد
سالم خبر: با توجه به نظارت وزارت بهداشت بر مراکز درمانی و تفاوت ماهوی فعالیت این مراکز با سایر صنوف، ثبت و تعهد سامانه‌ای و ورود نظارتی نهادهای غیر مرتبط به مراکز تشخیصی و درمانی نه تنها غیر ضروری بلکه موجب اختلال در عملکرد و وهن این خدمات خواهد شد.
 
به گزارش سالم خبر، محمدرضا ظفرقندی رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، نوشت: عطف به مکاتبه مورخ ۲۳ فروردین ۹۹ جنابعالی، به استحضار می‌رساند همانطور که می‌دانید از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور جامعه معزز پزشکی فداکارانه و خالصانه چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در این صحنه ایثار حاضر بوده و خدمات ارزشمندی را به مردم و بیماران ارائه کرده است.
 
وی افزود: در مورد نحوه فعالیت مراکز تشخیصی و درمانی و مطب‌ها با مذاکرات متعددی که با معاونت درمان آن وزارت انجام شد نهایتا در تاریخ ۲۰ فروردین دستورالعمل معاون درمان که شامل همه اصول بهداشتی و حفاظتی ضروری است، ابلاغ شده و مبنای عمل همکاران قرار گرفته است.
 
ظفرقندی تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به وجود ساز و کار مشخص نظارتی از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین تفاوت ماهوی و تخصصی فعالیت‌های درمانی ارائه شده توسط همکارانی که خود صاحبان فرایند و جلودار مقابله و کنترل این بیماری هستند با فعالیت‌ها سایر صنوف، ثبت و تعهد سامانه‌ای و ورود نظارتی نهادهای غیر مرتبط با این حوزه به مراکز تشخیصی و درمانی نه تنها غیر ضروری بلکه موجب اختلال در عملکرد و وهن این خدمات خواهد شد.
 
رییس سازمان نظام پزشکی در این نامه نوشت: به هر صورت با توجه به اینکه این بخشنامه بدون هماهنگی و کسب نظر سازمان نظام پزشکی صادر شده و اساسا پتانسیل اجرایی آن در سازمان نظام پزشکی وجود ندارد امکان همراهی و همکاری در اجرای آن توسط سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور میسر نیست. امید است با توجه به ابعاد خدمات فداکارانه‌ای که در این شرایط و در خط مقدم مواجهه با این بیماری توسط همکاران خدوم جامعه پزشکی ارائه می‌شود، حمایت‌های عملی و اجرایی بیشتری در همه زمینه‌ها و از جمله تهیه امکانات حفاظتی برای ارائه و ادامه خدمت به موازات اقدامات نظارتی مدنظر قرار گیرد.
 
 
 
کد مطلب : ۶۵۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما