۰

باید قرنطینه را تا کشف واکسن کرونا ادامه داد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۶۵۵۷
باید قرنطینه را تا کشف واکسن کرونا ادامه داد
سالم خبر: پژوهشگران هنگ‌کنگ در نتیجه یک پژوهش اظهار می دارند که تا زمان کشف واکسن کرونا، مقررات قرنطینه نباید برداشته شود.
 
یک پژوهش جدید در مورد راهبردهای چین در ارتباط با ویروس کرونا هشدار می دهد که کشورهایی که درنظر دارند محدودیت های قرنطینه را برداشته و زندگی را به حال طبیعی بازگردانند، باید تا زمان کشف و در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا، به کنترل تردد مردم ادامه دهند.
 
پژوهشگران در هنگ کنگ می گویند بروز بالقوه دومین موج عفونت کرونا در چین می تواند «به شدت تسریع» شود، اگر مقررات قرنطینه به سرعت برداشته شده و دولت ها از خود بی کفایتی نشان بدهند.  
 
در این گزارش که در نشریه «لانست» منتشر شده، از الگوی شیوع کووید ۱۹ در ۱۰ ایالت چین با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز تلفات
ناشی از ویروس در تمام ایالات این کشور استفاده شده است. هدف، تعیین پیامدهای بالقوه برداشتن مقررات قرنطینه پس از نخستین موج شیوع عفونت بوده است.
 
محدودیت‌های شدید در أمور روزمره مردم در چین، در کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا موثر بوده و قابلیت هر فرد مبتلا را به سرایت ویروس به افراد سالم، پس از اعمال قرنطینه به یک نفر کاهش داده است.
 
اما احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا پس از لغو مقررات قرنطینه توسط دولت بسیار بالاست.
 
پروفسور جوزف تی وو، استاد دانشگاه هنگ کنگ که در صدر این پژوهش قرار داشته می گوید: «هرچند به نظر می رسد اقدامات کنترل کننده (حرکت مردم) موارد ابتلا به بیماری را بسیار پائین آورده، اما بدون ایمنی جمعی (ایمنی گلهای) علیه کووید ۱۹ و با به جریان افتادن مجدد تجارت، گشایش تدریجی کارخانه ها
و آموزشگاه ها و افزایش تماس مردم با یکدیگر، بیماری می تواند بار دیگر و به ویژه به دنبال ورود آن از دیگر نقاط  دنیا، در سطح جهانی گسترش یابد.
 
هرچند احتمالا سیاست های کنترل ویروس از جمله حفظ فاصله اجتماعی و تغییر رفتار برای مدتی به قوت خود باقی خواهد ماند، اما برقراری فعالانه تعادل میان ازسرگیری فعالیتهای اقتصادی و حفظ موارد سرایت عفونت از بیمار به فرد سالم (به یک نفر)، بهترین راهبردی است که تا زمان کشف واکسن کرونا وجود دارد.
 
پژوهشگران می گویند نتیجه تحقیقاتشان برای کشورهایی که در مراحل اولیه برقراری قرنطینه هستند، حیاتی است. بریتانیا وارد چهارمین هفته قرنطینه خود می شود که در جریان آن به تمام مردم جز کارکنان بخش های ضروری توصیه شده بیرون نیایند و درصورت امکان از خانه هایشان کار کنند. 
 
از تاریخ
۱۷ ماه فوریه، مقررات قرنطینه به تدریج  در برخی از ایالات چین از جمله هوبی که بیشترین لطمه را از عفونت کرونا دیده بود، برداشته شده است. چین از روز ۲۳  ژانویه و به دنبال شیوع سریع بیماری در شهر ووهان، وارد قرنطینه شد.
 
 کتی لونگ، مولف دیگر این گزارش از دانشگاه هنگ کنگ نیز می گوید: «ما کاملا به این نکته آگاهیم که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی در سراسر چین در هفته های آینده عفونت محلی یا فرا- مرزی می تواند به شیوع مجدد ویروس کرونا منجر شود.»
 
مقامات کمیسیون بهداشتی شهر ووهان در واکنش به این پژوهش می گویند افزایش ظرفیت‌های درمانی همچنین باید همزمان با اعمال قرنطینه در اولویت دولتها قرار گیرد.
 
"شون کینگ  ژو" و "یونانیوان لی" می نویسند: «با شیوع بسیار سریع بیماری، نظام درمانی
با فشارهای فزاینده ای رو به رو میشود.»
 
«دولتها باید به فوریت آماده شده و اقدام کنند تا اطمینان حاصل شود که نظام درمانی به اندازه کافی از نیروی کار، منابع و تسهیلات درمانی برای در حداقل نگاهداشتن موارد مرگ و میر از کووید-۱۹ را در اختیاردارد.»
 
در این میان، پژوهشگران (دانشگاه هنگ کنگ) با اشاره به این که تحقیقاتشان از جمله بر موارد سرایت بیماری بر تست های مثبت و تثبیت شده کرونا، مبتنی بوده و امکان تعیین زمان و تاریخ شروع عوارض بیماری در برخی ایالات چین فراهم نبوده، اذعان داشتهاند که زمینه تحقیقاتشان محدود بوده است. 
 
این پژوهش همچنین تنها موارد محدودی از لغو مقررات قرنطینه را شبیه سازی کرده و مشخص نکرده که کدام اقدام یا واکنش مردم در مقابل آن، در سناریوهای مختلف تاثیرگذار بوده است.
کد مطلب : ۶۵۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما