۰

پدیدآورندگان گوسفند دالی به دنبال درمان کرونا

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۶۵۱۴
پدیدآورندگان گوسفند دالی به دنبال درمان کرونا
سالم خبر: پدیدآورندگان گوسفند شبیه‌سازی شده‌ی دالی به دنبال درمان کرونا هستند.

به گزارش سالم‌خبر از آسوشیتدپرس، این دانشمندان در حال مذاکره با دولت بریتانیا برای ارائه گونه‌ای روش درمانی برای ویروس کرونا هستند که در آن، از سلول‌های ایمنی داوطلبان جوان و سالم استفاده می‌شود.
 
پژوهشگران موسسه «تی سی بیوفارم» در نزدیکی شهر گلاسگوی اسکاتلند، پیش‌تر با تزریق سلول‌های تقویت کننده ایمنی بدن، بیماران سرطانی را معالجه کرده‌اند و اکنون امیدوارند که همان درمان را درمورد ویروس کرونا به
کار بندند.
 
 برایان کلی، مشاور ارشد برنامه راهبردهای پزشکی این نهاد، می‌گوید: یکی از چالش‌های عمده مبارزه با عفونت‌های ویروسی، درمانی است که تنها به سلول‌های عفونی حمله کند نه سلول‌های عادی. بنابراین، راه حلی که یافته‌ایم این است که از دفاع طبیعی بدن در مقابل عفونت‌های ویروسی استفاده کنیم.
 
مذاکره در مورد آزمایش این نوع درمان و فراهم کردن آن برای بیمارستان‌های سازمان بهداشت عمومی بریتانیا در ماه ژوئیه، در جریان است.
 
سلول‌های دفاعی (موسوم به سلول‌های تی) اهدا کننده، با سلول‌های
معمول ایمنی بدن متفاوت است و نمی‌تواند ویروس‌ها و عناصر مهاجم را برحسب فعل و انفعال آن‌ها روی سطح سلول شناسایی کند، اما قادر است متابولیسم غیرعادی ویروس‌ها را ردیابی کند.
 
سلولهای ایمنی اهدا شده با ردیابی ویروس شروع به تخریب آن می‌کنند و در عین حال، به سیستم ایمنی بدن هشدار می‌دهند که تهاجم خارجی در داخل بدن رخ داده است که باید از میان برود.
 
 کلی می‌گوید، به این ترتیب حتی اگر ویروس جهش کند و بار دیگر به بدن برگردد، تزریق سلول ایمنی می‌تواند تجدید شود و بار دیگر موثر واقع شود.
 
 
کد مطلب : ۶۵۱۴
نام شما

آدرس ايميل شما