۰

خطر کرونا بیخ گوش مادران باردار

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۶۴۹۶
خطر کرونا بیخ گوش مادران باردار
سالم خبر: خطر ابتلا به ویروس کرونا در مادران باردار بیش از سایر افراد است.
 
به گزارش سالم خبر، اقدس عبادی رییس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با ایرنا گفت: با این رویکرد توصیه می شود تا مادران باردار بیشتر از سایر افراد باید فاصله گذاری اجتماعی و خود قرنطینه ای را رعایت کنند تا دچار ویروس کرونا نشوند.
 
وی اضافه کرد : در دوران بارداری فشار بیشتری به مادر باردار وارد می شود و چنانچه این افراد مبتلا به ویروس کرونا شوند، خطرپذیری آنها افزایش بیشتری خواهد یافت و با چنین وضعیتی باید این گروه از زنان مراقبت های ویژه ای از خود داشته باشند.
 
 عبادی اظهارداشت : چنانچه مادران باردار علایم ویروس کرونا را در خود احساس کردند، بایدهر چه سریعتر با پزشک معالج خود مشورت کنند و براساس توصیه های پزشکان رفتار خود را برای درمان بیماری مطابقت دهند.
 
رعایت قرنطینه در مادران باردار
 
این متخصص زنان و زایمان در مازندران می گوید : مادران باردار باید  قرنطینه و جدا سازی خود از دیگران را بیش از سایر افراد جامعه به دلیل خطرپذیری بالا رعایت کنند ، تا در معرض این بیماری قرار نگیرند.
 
 عبادی خاطرنشان کرد : برخی از مادران باردار احتمال می رود با بیماری قلبی نیز مواجه باشند که تا پیش از ابتلا به ویروس کرونا، خودشان نیز از بیماریشان اطلاعی نداشتند و در صورت ابتلا به این ویروس خطر در آنها چندین برابر افزایش خواهد یافت.
 
براساس آمار تاکنون ۱۳ مادر باردار مبتلا به ویروس کرونا در مازندران با کمک درمانگران به سلامت نوزادان خود را به دنیا آوردند که برخی از این مادران باردار با وجود ابتلا به ویروس کرونا به بیماری قلبی نیز مبتلا بودند.
 
برخی از این مادران به دلیل شدت ابتلا به ویروس نوزادان خود را ۶ تا ۷ هفته پیش از زایمان طبیعی به روش سزارین به دنیا آوردند که نوزادان باید هفته هایی که زودتر متولد شدند را در دستگاه های مخصوص سپری کنند.
 
براساس آخرین آمار در حال حاضر بیش از یک هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان مازندران ( علوم پزشکی مازندران و بابل) در بیمارستان های استان دوران درمان را سپری می کنند و بیش از ۲ هزار نفر نیز تاکنون پس از بهبودی از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مرخص شدند.
کد مطلب : ۶۴۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما