ریکال 600 هزار ماسک چینی در هلند

10 فروردين 1399 ساعت 20:56

سالم‌خبر: وزارت بهداشت کشورهلند دستورجمع‌آوری 600 هزار ماسک N95 چینی را به دلیل کیفیت پایین آنها از تمامی مراکز درمانی صادر کرد.


سالم‌خبر: وزارت بهداشت کشورهلند دستورجمع‌آوری 600 هزار ماسک N95 چینی را به دلیل کیفیت پایین آنها از تمامی مراکز درمانی صادر کرد.

دولت هلند اعلام کرد که ماسک های N95 مناسب نبوده و فاقد استانداردهای لازم کیفیت بوده و به درستی کار نمی کنند.

این خبر برای کارکنان پزشکی و کادر درمان خط مقدم هلند بسیار تکان‌دهنده بود که با اطمینان خاطر از محاظفت خود در برابر کروناویروس با این ماسک ها در مراکز درمانی فعالیت داشته اند.

دولت می گوید نیمی از محموله 1.3 میلیون ماسک های N95  چینی برای پزشکان و پرستاران معالجه کننده بیماران  Covid-19 توزیع شده است.

ماسک های N95 معروف ب2 FFP در اروپا یا KN 95 در سرزمین اصلی چین  نقش مهمی در مراقبت های بهداشتی بازی داشته و براساس کارکرد آنان، بیش از 90 درصد از ذرات موجود در هوا را که ممکن است حاوی کروناویروس باشد را مسدود کند.

تجربه هلند در زمینه ی ریکال ماسک های چینی اولین بارکه کشورهای اروپایی در زمینه تجهیزات پزشکی مرتبط با کروناویروس تولید شده در چین با مشکل روبه‌رو شده اند.

هفته گذشته ، اسپانیا نیز اعلام کرد که به دنبال گزارش های مشابه در جمهوری چک ، صدها هزار کیت تست سریع  Covid-19 ارسال شده توسط یک شرکت چینی غیر قابل اطمینان است و هر چه زودتر باید ریکال و جایگزین شود.
 
 
 


کد مطلب: 6439

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6439/ریکال-600-هزار-ماسک-چینی-هلند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com