۰

رشد متوسط روزانه ویروس کرونا در دنیا به ۷.۱ درصد رسید

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۶۴۳۵
رشد متوسط روزانه ویروس کرونا در دنیا به ۷.۱ درصد رسید
 سالم خبر: در طول یک ماه گذشته تعداد کل مبتلایان در دنیا از ۸۴ هزار و ۶۱۵ نفر به بیش از ۶۶۳ هزار و ۱۲۴ مورد رسید و در این بازه زمانی، میزان رشد متوسط روزانه ویروس کرونا در دنیا به ۷.۱ درصد(هفت و یک درصد) رسید.
 
به گزارش سالم خبر از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانیسرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، گفت: نماگر کووید-۱۹ (با نام انگلیسی ISC COVID-۱۹ Visualizer) سامانه ای است که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) راه‌اندازی شده است و اطلاعات لحظه ای در مورد بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ شامل آمار و اطلاعات مربوط به مبتلایان، گزارش های آماری و مقالات علمی ارائه می دهد.
 
وی به تشریح اهداف راه اندازی این سامانه پرداخت و گفت: هدف از راه اندازی این سامانه، تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته های جدید علمی در مورد این بیماری و کمک به پژوهشگران، سیاستگذاران حوزه سلامت و عموم مردم جهت پاسخ دهی مطلوب به این همه گیری جهانی است؛ اطلاعات این پایگاه شامل آمار مربوط به وضعیت انتشار بیماری به تفکیک کشور و جدیدترین مقالات علمی، روزانه به‌روزرسانی می شود.
 
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درباره جزییات سامانه نماگر کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: این سامانه دارای یک نقشه جهانی از وضعیت همه گیری بیماری کووید-۱۹ است که می‌توان با جستجو در آن تازه ترین آمار مبتلایان، مرگ و میر، درمان شدگان همچنین نسبت های ابتلا به جمعیت را به تفکیک هر کشور مشاهده کرد؛ ساختار رنگ بندی نقشه بر اساس نرخ و شدت رخداد بیماری در هر کشور، طیفی از تیره تا روشن را نمایان می سازد.
 
دهقانی افزود: این سامانه همچنین مجموعه ای منحصر به فرد و گسترده از تازه ترین مقاله علمی منتشر شده و پیش چاپ در زمینه بیماری کروناویروس جدید ۲۰۱۹ به همراه متن کامل این مقالات را در دسترس محققان قرار می دهد. آدرس وبگاه سامانه /https://maps.isc.gov.ir/covid۱۹ است که از طریق وبگاه اصلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام www.isc.gov.ir در دسترس خواهد بود.
دهقانی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار و ۶۲۹ مدرک از آخرین یافته های علمی در خصوص ویروس کووید-۱۹ در قالب مقاله تمام متن در این سامانه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد؛ از این تعداد پژوهش، کشور چین بیشترین مشارکت را در مقایسه با سایر کشورهای دنیا دارد.
 
سرپرست ISC در ادامه گفت: آخرین اطلاعات موجود نشان می دهد در طول یک ماه گذشته تعداد کل مبتلایان در دنیا از ۸۴ هزار و ۶۱۵ نفر به بیش از ۶۶۳ هزار و ۱۲۴ مورد رسیده که نشان می دهد میزان رشد متوسط روزانه ویروس در دنیا در طول این مدت ۷.۱ درصد(هفت و یک درصد) بوده است. بر اساس نتایج آماری، در حالی که نرخ رشد ویروس در کشور چین به صفر درصد رسید در برخی کشورها به خصوص آمریکا و اروپا نرخ رشد انتشار روزانه ویروس کرونا به بیش از ۴ برابر میزان متوسط رشد دنیا رسیده است.
 
وی افزود: درطول یک ماه اخیر کشور آمریکا از تعداد ۶۳ مورد به بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۷۸ مورد یعنی متوسط نرخ رشد ۲۸.۷۵ درصد رسید؛ در رده های بعدی اسپانیا با نرخ رشد ۲۹.۲۸ درصد، انگلیس با ۲۵.۲ درصد، فرانسه ۲۴.۸۵ درصد، ایتالیا با ۱۶.۷۵ درصد و ایران با متوسط نرخ رشد ۱۶.۲ درصد در یک ماه اخیر قرار گرفته اند.
 
به گفته دهقانی، ایران بعد از چین با میزان ۳۳ درصد بهبود یافته در میان سایر کشورهای ذکر شده در جدول بالاترین نرخ را داشته است.
کد مطلب : ۶۴۳۵
نام شما

آدرس ايميل شما