۰

بوشهر دومین روز را بدون کرونایی جدید سپری کرد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۶۳۷۹
بوشهر دومین روز را بدون کرونایی جدید سپری کرد
سالم خبر: براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این استان روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم فروردین ماه ۹۹ را بدون ثبت افراد جدید دارای ویروس کرونا سپری کرد.
 
به گزارش سالم خبر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهرگفت: شمار بیماران دارای ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز یکشنبه سوم فروردین ماه همان ۵۵ نفر است که آخرین کرونایی مثبت در این استان روز جمعه هفته گذشته ثبت شده بود.
 
وی با بیان اینکه تا امروز در مجموع ۶۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند اضافه کرد: همچنین از مجموع بیماران دارای ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۴۷ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و چهار نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به لغو برخی پروازها، نمونه‌های‌ آزمایش بیماران به‌صورت زمینی به تهران ارسال‌شده‌است بنابراین نتایج آزمایش های دو روز اخیر با تأخیر اعلام خواهد شد.
 
کشمیری بابیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم اضافه کرد: امسال احترام به بزرگ‌ترها، نزدیک نشدن به آنان است.
 
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد و با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه ممکن است ناقل ویروس کرونا باشید بنابراین در خانه بمانید افزود: بیماری کرونا ویروس و مشکلات ناشی از انتقال آن را میان دیگران جدی بگیرید، این تعطیلات برای بستن چمدان‌های سفر با اهل خانه نیست، با سفر کردن‌های غیرضروری سفیر مرگ و بیماری برای هم‌وطنان نباشید.
 
وی گفت: مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است در همین ارتباط مردم در خانه بمانند و سفر نکنند، دور همی نروند و مهمان دعوت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا است و اگر این بیماری گسترش پیدا کند ممکن است قابل جبران نباشد.
 
کشمیری افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.
 
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیانکرد: به‌منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا،  نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.
کد مطلب : ۶۳۷۹
نام شما

آدرس ايميل شما