۰

مراکز درمانی روزانه ۱۰۰ هزار ماسک N۹۵ نیاز دارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۶۳۷۶
مراکز درمانی روزانه ۱۰۰ هزار ماسک N۹۵ نیاز دارند
سالم خبر: روزانه ۱۰۰ هزار ماسک N۹۵ برای مراکز درمانی نیاز داریم و اگر روند شیوع صعودی باشد این تعداد افزایش پیدا می‌کند.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان؛حسین صفوی مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان نیاز و تولید ماسک سه لایه و N95 مورد نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها پس از بحران کرونا اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا ظرفیت تولید ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه در یک شیفت بود، در چند هفته اخیر چندین شرکت و خط تولید راه اندازی شد و در تولید ماسک سه لایه از نظر ماده اولیه هیچ کمبودی نداریم.
 
او با اشاره به تولید و نیاز ماسک سه لایه در کشور گفت: تولید ماسک لایه ۷۰۰ هزار عدد در روز است و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار ماسک حداکثر در اختیار ما قرار گرفته و تولیدات در مراکز درمانی توزیع شده است و برای توزیع در داروخانه‌ها افزایش ظرفیت و تولید ماسک پارچه ای مد نظر قرار گرفته است.
 
تاکنون ۳ میلیون ماسک سه لایه وارد کرده‌ایم
 
او ادامه داد: واردات ماسک برای توزیع در داروخانه ها تسهیل شده و تعرفه گمرکی، حقوق و عوارض به صفر کاهش پیدا کرده است. بر این اساس حجم زیادی ماسک در روزهای آینده ترخیص خواهد شد و تاکنون ۳ میلیون ماسک سه لایه وارد شده است.
 
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک سه لایه خبر داد و گفت: منتظر هستیم که ۲۰ میلیون ماسک وارد و در هفته های آتی توزیع شود. تاکنون نیاز مراکز درمانی را تامین کرده ایم و واردات برای تامین نیاز داروخانه ها در دستور کار قرار دارد.
 
صفوی به میزان ماسک های مشکوفی اشاره کرد و گفت: مکشوفات ۳ تا ۴ میلیون است، باید توجه داشت که ما بیش از یک ماه است که درگیر کرونا هستیم و تولید ما تنها به ۶۰۰ هزار عدد تولید در روز رسیده است.
 
صفوی با اشاره به میزان ماسک N95 مورد نیاز مراکز درمانی اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ هزار ماسک N۹۵ برای مراکز درمانی نیاز داریم و اگر روند شیوع صعودی باشد و مردم رعایت نکنند نیاز ما افزایش پیدا می‌کند. ظرفیت تولید کمتر از ۵۰ هزار است و تلاش‌هایی صورت گرفته با واردات ماشین الات و مواد اولیه بتوانیم تولید را افزایش دهیم. ۲۰۶ هزار ماسک اهدایی داشتیم که برای نیاز ۲ روز کشور است البته وزارت دفاع اقدامات خوبی برای تولید انجام داده است.
 
مدیرکل تجهیزات پزشکی درباره تامین و توزیع دستکش گفت: ماده اولیه دستکش به میزان کافی موجود است، باید توجهه داشت که پیش از بحران کرونا ۵۰ درصد دستکش ما وارداتی بود و به دلیل اینکه نمی‌دانیم بحران چه زمانی پایان خواهد یافت و اینکه لاتکس کاملا وارداتی است، موجودی کشور به صورت مدیریت شده توزیع می شود.
 
صفوی از توزیع بیش از ۱۷ هزار میلیون دستکش معاینه و حدود ۲ میلیون دستکش جراحی توزیع در هفته گذشته خبر داد و گفت: برای داروخانه ها و استفاده مردم ما دستکش های با کاربرد مصرف عمومی داریم و تولید دستکش نیتریل را یکی از تولیدکنندگان در قالب بسته های ۱۰ عددی برای توزیع در داروخانه ها آغاز کرده است.
کد مطلب : ۶۳۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما