هیچ اراده‌ای، حتی بر ایجاد محدودیت سفرهای نوروزی نیست

یک مقام مسوول شرکت راه‌آهن: هیچ بخش‌نامه یا دستورالعملی مبنی بر ایجاد محدودیت یا ممنوعیت تردد قطارها به ما ابلاغ نشد

27 اسفند 1398 ساعت 19:19

سالم ‌خبر: آزادراه تهران-قم محدوده عوارضی ترافیک سنگین گزارش شده است. این حجم از ترافیک براساسا گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خروجی‌های تهران علاوه بر جنوب در محورهای مواصلاتی شمالی نیز هویداست.


سالم ‌خبر: آزادراه تهران-قم محدوده عوارضی ترافیک سنگین گزارش شده است. این حجم از ترافیک براساسا گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خروجی‌های تهران علاوه بر جنوب در محورهای مواصلاتی شمالی نیز هویداست.

قطارهای نوروزی حامل مسافران نیز دو سه روزی است از ایستگاه راه آهن تهران به سوی شمال و جنوب کشور راه افتاده است و در شهرهای مختلف مسافران خود را پیاده می‌کند.

اگرچه بخش قابل توجهی از مردم و مسافران نوروزی با شعار کرونا را شکست می‌دهیم و با علم به نقش خود در شکست چرخه‌ی ابتلا به کرونا ویروس سفرنوروزی خود را به لقای آن بخشیدند و در منازل خود ماندند اما برخی دیگردر این روزهای پرکرونایی همچنان برشرایط عادی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود همچون سال های گذشته اصرار دارند و سوار بر قطار و هواپیما همچنان غافل از اپیدمی این بیماری به شهرهای مختلف سفر می کنند.

در تماس سالم خبر با چند آژانس مسافرتی و شرکت حمل و نقل ریلی مشخص شد که تردد همه قطارهای نوروزی بدون محدودیت و طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد.

یک مقام مسوول شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با سالم خبردر مورد چرایی فعالیت راه آهن و جابه جایی مسافران همچون سال های گذشته به رغم تمامی هشدارهای این روزهای کرونایی گفت: هیچ بخش‌نامه یا دستورالعملی مبنی بر ایجاد محدودیت یا ممنوعیت تردد قطارها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: با این حال میزان تقاضا برای سفر توسط قطار به شدت کاهش یافته است و بسیاری از قطارها با حداقل مسافر در حال تردد هستند. ضمن آنکه تملم تدابیر لازم برای ضدعفونی کردن قطارها و تدابیر پیشگیرانه در حال انجام است.

نوروز سال ۹۸، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با استفاده از حمل و نقل عمومی (جاده‌ای، ریلی و هوایی) به اقصی نقاط کشور سفر کرده اند با فرض اینکه 90 درصد از مسافران نوروزی امسال با درک شرایط خاص کشور،سفرهای نوروزی خود را لغو کرده باشند و تنها ده درصد از آنان هم چنان بر سفر خود تاکید داشته و بار سفر را ببندند با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که مبتلایان به کرونا ویروس در چه حجمی رو به افزایش گذاشته و قربانی بگیرد.

این درحالیست که نظام‌مند نبودن و یکدست نبودن سیاست های موجود در مبارزه با کرونا حکایت از نقص حکمرانی در نظام سلامت کشور دارد که حتی با گذشت نزدیک به چند هفته از احراز ورود کشنده ی کروناویروس به کشورهنوز موفق به تفهیم خطر این ویروس برای مردم نشده است کمااینکه به گفته ی یک مقام مسوول شرکت راه‌آهن هیچ‌گونه بخشنامه یا دستورالعملی مبنی بر ایجاد محدودیت برای سفردریافت نکرده است.

از سویی براساس گزارش‌هایی ازبرخی شهرها مانند قشم و بوشهر که براساس دستور دادستانی و استانداری ها و در برخی مواقع به طور خودجوش از سوی مردم برخی مناطق تمامی ترددها و فعالیت های روزمره تعطیل شده و از ورود مسافران جلوگیری می شود براساس دستورات رسیده باید درهای شهر برای مسافران باز شده و خدمات به مسافران ارائه شود.

تماس ها با کیانوش جهانپور مدیر مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز بی پاسخ ماند تا همچنان پاسخ این پرسش در هاله ای از ابهام بماند که اگر قرار باشد تنها یک دهم سال گذشته مردم به سفر بروند کرونا تا پایان فروردین چند قربانی در کشور خواهد گرفت.
 


کد مطلب: 6354

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6354/هیچ-اراده-ای-حتی-ایجاد-محدودیت-سفرهای-نوروزی-نیست

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com