۰

تجویز اوسلتامی ویر فقط برای درمان آنفلوانزا

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۶۳۳۴
تجویز اوسلتامی ویر فقط برای درمان آنفلوانزا
سالم خبر: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، بر تجویز «اوسلتامی ویر» (oseltamivir) صرفا در موارد درمان بستری و سرپایی آنفلوآنزا تاکید کرد.
 
به گزارش سالم خبر از وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، در متن ابلاغیه قاسم جان بابایی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور آمده است:‌ با عنایت به شواهد علمی و اثبات شده برای تجویز داروی اوسلتامی ویر در درمان عفونت آنفلوآنزا، خواهشمند است در راستای استمرار و اجرای این روند به تمام واحدهای تابعه ابلاغ گردد:
 
در این ابلاغیه تصریح شده است:‌ مصرف اوسلتامی ویر براساس راهنمای بالینی آنفلوآنزا صرفا در خدمات درمان بستری و سرپایی این بیماری قابل تجویز است. لذا، با توجه به روند کاهش موارد ابتلا به آنفلوآنزا درحال حاضر مصرف این دارو در سایر موارد اندیکاسیونی نداشته و مجاز نمی باشد.
 
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین روز گذشته(یکشنبه) درباره آخرین آمار مبتلایان، درگذشتگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
کد مطلب : ۶۳۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما