۰
یوسفی رییس هیات امنای ارزی:

بخشی از دستکش‌های مکشوفه توسط تعزیرات، احتکار نبود

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۶۲۷۷
بخشی از دستکش‌های مکشوفه توسط تعزیرات، احتکار نبود
‌سالم‌خبر: رییس هیات امنای ارزی یوسفی درحالی بخش عمده ای از اقلام کشف شده ی سازمان تعزیرات حکومتی را دستکش‌های انبار شده در انباری های قانونی و در انتظار دستور توزیع اداره کل تجهیزات پزشکی عنوان می کند که مشخص نیست این انبارها در اوج نیاز کادر درمان کشور و همچنین تقاضای مردم در این شرایط بحرانی چه زمان قرار بوده است برای توزیع، تخلیه شود.

مهدی یوسفی،اظهار داشت که در واقع
تعداد دستکش های کشف شده باری بود که در انبارهای قانونی وجود داشتند و منتظر دستور اداره کل تجهیزات برای توضیح در دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند و احتکار نشده بودند که از سوی سازمان تعزیرات حکومتی کشف شدند.

وی همچنین در توضیح وضعیت توزیع محموله‌های ماسک و دستکش و ... مکشوفه توسط سازمان تعزیرات حکومتی قانون گفت: محموله‌هایی که در هر استان کشف می شود در اختیار دانشگاه علوم پزشکی
همان استان قرار می‌گیرد در مورد استان تهران نیز همین مساله صادق است. با این حال در یک مقطع شش روزه قرار شد همه محموله‌های کشف شده در تهران، تجمیع و در اختیار هیات امنای صرفه‌جویی ارزی قرار بگیرد. با این هدف که بتوانیم با توزیع آنها در سراسر کشور نیاز موجود را تاحدی پاسخ بگوییم.
 
یوسفی افزود: نتیجه آن که حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۳ میلیون ماسک کشف و توزیع شد. پس از آن
به علت ساز و کارهایی که خود حوزه قانونی و تعزیرات داشت بقیه محموله ها به دستور دکتر زالی قائم مقام دکتر نمکی، تحویل دانشگاه ها داده شد.
 
وی ادامه داد: به رغم تلاشهای سازمان تعزیرات حکومتی مکشوفات در حوزه ماسک زیاد نبود و بیشتر مکشوفات مربوط به دستکش ها بود که بسیاری از آنها نیز ثبت در سامانه و کاملاً قانونی بودند.

یوسفی تاکید کرد: مصوبه مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی تامین
کنندگان دستکش اجازه توزیع بارهای خود در بازار نداشتند و منتظر دستور رییس این اداره برای توزیع بودند تا همچون ماسک که وارد بازار آزاد شد این مشکل دوباره در مورد دستکش تکرار نشود.
 
رییس هیات امنای ارزی با بیان اینکه این اقدام درستی بود؛ ضمن آنکه ما در مورد تامین دستکش مشکلی نداشتیم، تصریح کرد: با سازمان امور تعزیرات هماهنگ کردیم که مواردی را جزو مکشوفات حساب کنند که در سامانه
ها ثبت نشده و غیر رسمی هستند و محموله هایی که ثبت رسمی و قانونی هستند به عنوان باره مکشوفه محسوب نشوند؛ چراکه این مساله بار فکری مردم بود که بارهای مکشوفه کجا می‌رود؟ 
 
یوسفی تاکید کرد: در واقع تعداد دستکش های کشف شده باری بود که در انبارهای قانونی وجود داشتند و منتظر دستور اداره کل تجهیزات برای توضیح در دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند و احتکار نشده بودند.
کد مطلب : ۶۲۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما