۰

تقسیم‌کار بین‌ وزارتخانه‌ای برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۶۲۵۶
تقسیم‌کار بین‌ وزارتخانه‌ای برای مقابله با کرونا
سالم خبر: وزیر بهداشت با بیان اینکه سه وزارت‌خانه امور خارجه، صمت و کشور مسئولیت‌هایی را در حوزه مقابله با کرونا برعهده گرفته‌اند، گفت: وزارت بهداشت باید کار اصلی‌اش را که بحث بهداشت، درمان، پیشگیری و پیگیری مسائل حادی است که در آن گرفتاریم، انجام دهد.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، سعید نمکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین اقلامی چون ماسک، گفت: قرار شد که وزارت صمت به شدت این قضیه را دنبال کند. با اینکه در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دنبال این کار بودیم و سازمان غذا و دارو جلسات زیادی در این زمینه برگزار کرده و قراردادهای زیادی را با بسیاری منعقد کرده است، ‌ اما باید دوستان وزرات صمت بیشتر این کار را دنبال کنند و وزارت بهداشت بیشتر در حوزه ارائه خدمت متمرکز شود.
 
وی افزود: همچنین قرار شد همکاران‌مان در وزارت امور خارجه در بحث بین‌ کشوری و فرامرزی فعالیت‌هایی را چه در حوزه تسهیل روابط و چه در زمینه پروتکل‌هایی که باید در کل دنیا، آماده و ارائه شود و روابط‌مان را تسهیل کنیم و همچنین در حوزه هدایایی که ممکن است از برخی کشورها به عنوان هدیه و کمک برای این پروژه دریافت کنیم، اقدام کند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: در عین حال وزیر کشور مسئول پیگیری مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی شده‌اند. زیرا دلیلی ندارد که وزیر بهداشت هم بخواهد تصمیمات را اعلام کند و هم آن‌ها را اعمال کند. درست است که بنده مسئولیت ستاد مبارزه با کرونا را برعهده گرفته‌ام، اما ما در وزارت بهداشت کارمان اعلام استانداردها و پروتکل‌هاست و اعمال آن‌ها نه با ماست و نه در توان و قدرت ما قرار دارد. ما باید کار اصلی‌مان را که بحث بهداشت، درمان، پیشگیری و پیگیری مسائل حادی است که در آن گرفتاریم، انجام دهیم. بنابراین سایر بخش‌ها باید به امور مربوط به خود بپردازند.
کد مطلب : ۶۲۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما