افزایش ۳۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در مازندران

18 اسفند 1398 ساعت 14:34

سالم خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار بیماران مشکوکی را که ابتلایشان به کرونا در استان تایید شده به حدود ۸۰۰ نفر اعلام کرده است که دستکم ۳۰ درصد بیشتر از دیروز است.


سالم خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار بیماران مشکوکی را که ابتلایشان به کرونا در استان تایید شده به حدود ۸۰۰ نفر اعلام کرده است که دستکم ۳۰ درصد بیشتر از دیروز است.
 
به گزارش سالم خبر، سید عباس موسوی  رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ایرنا گفت : تاکنون ابتلا حدود ۸۰۰ نفر به ویروس کرونا در استان مازندران قطعی شده است که در مراکز درمانی ویژه تحت مراقبت های درمانی قرار دارند.
 
وی اضافه کرد : علاوه بر این حدود یک هزار بیمار دیگر مشکوک به ویروس کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شدند که در صورت مثبت شدن تست آنها در مراکز درمانی ویژه ما تحت مراقبت و درمانی ویژه قرار خواهند گرفت.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که بستری در بیمارستان و مراکز درمانی ویژه استان تنها مربوط به افرادی است که مشکل حاد تنفسی داشته باشند.
 
وی افزود : احتمال می رود تعداد زیادی از بیماران مشکوک به کرونا نیز به مراکز درمانی ما مراجعه داشته باشند که پس از بررسی وضعیت جسمی آنها و ظاهر نشدن علایم ویروس ؛ نیاز باشد با رعایت مسایل بهداشتی در خانه استراحت کنند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : الزامی برای بستری تمام بیماران مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی وجود ندارد و این افراد پس از بررسی وضعیت جسمی با مشورت پزشکان خانواده می توانند ادامه درمان خود را در منزل داشته باشند.
مرگ ۲۱ نفر با ویروس کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین تعداد بیمارانی را که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست دادند تا امروز یکشنبه ۲۱ نفر اعلام کرد.
 
این در حالیست که آمار جان باختگان ناشی از این ویروس کرونا در مازندران ۲۴ ساعت پیش ۱۷ نفر بود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که تاکنون ۳۰۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در این استان پس از بهبودی از بیمارستان و مراکز درمانی مرخص شدند.
 
 
 


کد مطلب: 6252

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6252/افزایش-۳۰-درصدی-آمار-مبتلایان-کرونا-مازندران

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com