۰
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران :

بیماران تالاسمی نگران کیفیت و کمیت خون مورد نیاز خود نباشند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۶۲۴۳
بیماران تالاسمی نگران کیفیت و کمیت خون مورد نیاز خود نباشند
سالم خبر:مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: بیماران تالاسمی که از مصرف کنندگان مستمر خون هستند در خصوص کیفیت و کمیت خون مورد نیاز خود چه قبل از شیوع کرونا، چه حین شیوع این ویروس و چه پس از فروکش کردن آن نگران نباشند.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در دیدار با یونس عرب مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ایران با تاکید براینکه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، گفت: باید توجه داشت که رفت و آمد، تراکم و تجمع  بی‌جهت در مراکز درمانی و به هم ریختن نظم و روند درمان ممکن است بیماران تالاسمی را در معرض خطر قرار دهد.
 
وی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی باید نظم حضور در درمانگاه‌ها را حفظ کنند، اظهارکرد: چنانچه درمانگاه به دلیل جلوگیری از کاهش تراکم و حضور انبوه متقاضیان تزریق خون از فشردگی برنامه‌های درمان تالاسمی کاستند پذیرفتنی است چرا که تاخیر در تزریق خون در زمان کوتاه یک یا دو ماه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از بیماران تالاسمی خواست روزهایی که برای تزریق خون به درمانگاه و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند چه در امتداد مسیر و چه در درمانگاه از ماسک استفاده کنند و شست وشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند.
 
عشقی تاکید کرد: بیماران تالاسمی سعی کنند مراقبت‌های بهداشتی اولیه را تا حد امکان مد نظر قرار دهند.
 
وی با ابراز خوشحالی از اینکه عمده بیماران تالاسمی در سنین جوانی هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیماران تالاسمی در  معرض ریسک بالای بیماری کرونا ویروس قرار ندارند.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران بر ضرورت حضور مردم جهت اهدای خون به بیماران نیازمند نیز تاکید کرد و گفت: از همه افرادی که امکان اهدای خون دارند خواهشمندیم که اگر از منزل بیرون می‌آیند خون نیز اهدا کنند و اهدای خون را امری غیرضروری تلقی نکنند.
 
به گزارش «وبدا» دکتر عشقی در پایان خاطر نشان کرد: کرونا نباید اهدای خون را از یادمان ببرد.
کد مطلب : ۶۲۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما