۰

تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید در کشور

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۶۱۸۳
تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید در کشور
سالم خبر: با تلاش و همت متخصصان دانشگاه تبریز، محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه تولید شد.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا و نیاز فوری و فراوان به محصولات ضدعفونی‌کننده و به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز، محلول ضدعفونی‌کننده دست در این دانشگاه به مرحله تولید رسید.
 
این محلول ضدعفونی‌کننده همانند محلول ضدعفونی کننده سطوح به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز تولیدشده است.
 
همچنین تولید این محلول به‌طور متوسط ۳ هزار لیتر در روز است که در صورت نیاز جامعه و تامین مواد اولیه این میزان به ۱۲ هزار لیتر قابل افزایش در تولید خواهد بود.
 
این محصول بعد از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی، زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی تولید شده است، کیفیت آن در حد مطلوب است و بسیار مقرون به صرفه است.
 
بر اساس اعلام وزارت علوم، متخصصان دانشگاه تبریز پیش از این موفق به تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح شده بودند و با تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی شان در گام دوم توانستند به این مهم دست یابند.
کد مطلب : ۶۱۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما