۰

تشخیص شدت کمردرد با کمک هوش مصنوعی

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۶۱۸۱
تشخیص شدت کمردرد با کمک هوش مصنوعی
سالم خبر: پژوهشگران آمریکایی، یک مدل هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند شدت کمردرد را تشخیص دهد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران "بیمارستان مونت سینای" (Mount Sinai) آمریکا، یک مدل هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با بررسی یادداشت‌های پزشکان در مورد سوابق بیمار، حاد یا مزمن بودن کمردرد را تشخیص دهد. این روش می‌تواند به درمان دقیق‌تر بیماران مبتلا به کمردرد کمک کند.
 
حدود ۸۰ درصد بزرگسالان، کمردرد را تجربه می‌کنند و به همین دلیل، به ناتوانی در انجام دادن برخی از کارها دچار می‌شوند.
 
بسیاری از پزشکان باور دارند که تجویز داروهای مسکن برای کاهش درد می‌تواند به اعتیاد بیمار منجر شود؛ در نتیجه تعیین کیفیت کمردرد در آزمایش‌های بالینی می‌تواند روشی موثر برای مدیریت کاهش درد و تجویز دارو باشد.
 
کمردرد حاد و مزمن، شرایط متفاوتی هستند و درمان متفاوتی دارند. این مشکلات، تنها با بررسی سوابق بالینی بیمار قابل تشخیص هستند و با کدهای خاصی مشخص می‌شوند.
 
اگر برای همه انواع کمردرد، کد یکسانی تعیین شود، دیگر امکان تعیین روش درمان مناسب وجود نخواهد داشت. مدل هوش مصنوعی که در این پژوهش ارائه شده، نخستین نمونه در نوع خود است که می‌تواند به بهبود دقت در کدگذاری بیماری و درمان کمردرد کمک کند.
 
پژوهشگران در این بررسی، ۱۷ هزار و ۴۰۹ مورد یادداشت سابقه پزشکی که در مورد ۱۶ هزار و ۷۱۵ بیمار بود، به کار بردند تا مدل هوش مصنوعی را برای تعیین شدت کمردرد آموزش دهند.
 
اهمیت این پژوهش به این دلیل است که هوش مصنوعی می‌تواند شدت کمردرد را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. بدین ترتیب، پزشکان تشخیص می‌دهند که بیمار می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود بازگردد یا این‌که باید استراحت کند و توصیه‌های پزشکی را انجام دهد.
 
این پژوهش در "Journal of Medical Internet Research" به چاپ رسید.
کد مطلب : ۶۱۸۱
نام شما

آدرس ايميل شما