۰

چین ۲۵۰ هزار ماسک به ایران اهدا کرد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۶۱۶۳
چین ۲۵۰ هزار ماسک به ایران اهدا کرد
سالم خبر:سفیر چین با حضور در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، ۲۵۰ هزار ماسک به ایران اهدا کرد.
 
به گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چانگ هوآ در این جلسه گفت: ما ابتدا از دوستان ایرانی خود تشکر می‌کنیم زیرا در زمان بحران جهت مبارزه با بیماری کرونا از ما حمایت کرده و حال با بروز کووید ۱۹ در ایران، وزارت خارجه چین آمادگی لازم را دارد تا با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همکاری‌های لازم را داشته باشد.
 
 وی با بیان اینکه بزودی نیز پنج هزار کیت تشخیص کووید ۱۹ از طرف چین به ایران اهدا می‌شود، افزود: بنابر اعلام نیاز و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد زیادی کیت تشخیص کووید ۱۹ وارد ایران خواهد شد.
 
جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی بود که پس از شیوع ویروس کرونا در چین، ضمن همدردی با مردم و دولت این کشور، تجهیزات پزشکی از جمله سه میلیون ماسک و چندین محموله کمک های بشردوستانه به چین ارسال کرد.
 
کرونا دشمن مشترک ایران و چین 
 
چانگ هوآ گفت: ویروس کرونا مرزها را نمی‌شناسد و دشمن مشترک چین و ایران محسوب می‌شود و برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ مردم ایران و چین کنار هم بوده و یکدیگر را حمایت می‌کنند تا امنیت و سلامت را به جامعه بازگردانیم.
 
 سفیر چین عنوان کرد: شعار ما مبنی بر این است که می‌گوییم «قوی باش ایران، قوی باش چین» و با توجه به اینکه در حال سپری کردن روزهای سختی هستیم، با مردم ایران و خانواده‌هایشان همدردی می‌کنیم و آرزو داریم سایر مبتلایان هرچه زودتر بهبود یابند.
 
 
راه‌اندازی بیش از ۲۰  آزمایشگاه تشخیص کرونا
 
 معاون همکاری‌های دو جانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت نیز در این جلسه اظهار کرد: همانطور که سایر کشورها می‌دانند ایران توانمندی‌های زیادی دارد و در خصوص کووید ۱۹ نیز ما تیم تشخیص کاملا توسعه یافته‌ای را تشکیل داده‌ایم.
 
جلال نائلی با اشاره به اینکه تعدادی آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور راه‌اندازی شده است، افزود: بیش از ۲۰ آزمایشگاه نیز برای تشخیص بیماری کرونا در حال راه‌اندازی است و همانطور که می‌دانید این بیماری ابتدا در استان قم و سپس در برخی از استان‌های دیگر مشاهده شد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بنابر بررسی‌های انجام شده تاکنون مرزهای جنوبی، غربی و شرقی کشور هیچ گونه موارد ابتلا به کووید ۱۹ گزارش نشده و بیماری کاملا کنترل شده است.
 
ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.
 
ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.  به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر از آنان فوت کرده‌اند.
کد مطلب : ۶۱۶۳
نام شما

آدرس ايميل شما