۰
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری:

کاش در حوزه‌های دیگر نیز سازمانی مانند سازمان غذا و دارو داشتیم

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۶۰۹۱
کاش در حوزه‌های دیگر نیز سازمانی مانند سازمان غذا و دارو داشتیم
سالم خبر:  شرکتهای دانش بنیان و شتاب دهنده های تخصصی متعددی ایجاد شده است که همگی ناشی از پویایی و مدیریت موفق سازمان غذا و دارو است که اکوسیستم این توسعه را ایجاد کرده است، گرچه انتقادهایی به آن وارد است اما ای کاش چنین سازمانی را در دستگاههای دیگر ی مثل وزارت نفت و صنعت نیز داشتیم.

به گزارش سالم خبر،سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی گفت:صنعت دارو و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور است به خصوص در حوزه بایو تکنولوژی که همه بخش های تولیدی آن را در کشور داریم و توسعه این حوزه واقعا بی نظیر است و خروج فعالان این صنعت بسیار کم شده است.

وی گفت: در سال گذشته با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از تولید ۵۶ قلم دارو و ۳۸۰ ماده اولیه،۲۵۰ میلیون یورو ارزبری داروی کشور کاهش یافت. امسال نیز ۱۳۵ دارو و مواد اولیه که بیشترین ارزبری را داشتند در کشور تولید شده، این ۱۳۵ قلم در مراحل نهایی تولید هستند و برنامه زمان بندی واردات آنها که شامل محصولات مهمی مثل IVIG و البومین است به زودی اعلام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: پنج واکسن شامل واکسن Hpv، پنوموک، روتاویروس، آنفلوانزا و لیشمانیا سال آینده در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی افزایش تولید، پیچیدگی های بیشتری دارد. تجهیزات بزرگی داریم که ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارند و البته به دنبال حمایت از تولید این دستگاه ها نیز هستیم. فرهنگ جدیدی در کشور شکل گرفته که به خصوص در دوره تحریم به دنبال افزایش تولید محصولات با فناوری بالاست و البته همت و رویکرد سازمان غذا و دارو نیز در این فرهنگ جدید نقش مهمی داشته است.

ستاری گفت :معاونت علمی ریاست جمهوری برنامه های مفصلی برای حمایت از تولید در حوزه آبزیان و طیور و سموم کشاورزی دارد و از تولیدکنندگان توانمند حمایت می کند.

وی ادامه داد: هر سال ۳۰۰ میلیارد یورو برای واردات سموم کشاورزی هزینه می شود که اگر متخصصان بیوتکنولوژی وارد این عرصه شوند می توانیم از فرصت دوران تحریم برای توانمندی بیشتر در این حوزه نیز استفاده کنیم.
 
کد مطلب : ۶۰۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما