۰
محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو:

میزان خروج غیررسمی دارو از ایران به کشورهای منطقه عدد بسیار زیادی است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۶۰۸۹
میزان خروج غیررسمی دارو از ایران به کشورهای منطقه عدد بسیار زیادی است
سالم خبر: با صرفه‌جویی‌های صورت گرفته توانستیم به سراغ ارزهای شرقی پیش برویم که خدمت بزرگی به سیستم بانکی کشور بود.

به گزارش سالم خبر، محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو در مراسم تقدیر از توانمندسازی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشورگفت :در سال ۹۷ حدود ۳.۷ میلیارد دلار ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی بوده است. در سال ۹۸ این رقم به حدود ۳ میلیارد دلار رسیده است که بیش از ۲۰درصد کاهش را نشان می‌دهد که در بین بخش‌های دیگر اقتصادی و صنعتی کشور بی‌نظیر است و این در حالی است که ما توانستیم موارد کمبود در بازار را نیز کاهش دهیم

وی در ادامه سخنان خود، اظهار کرد : ما تلاش کردیم امسال ارز مورد نیاز بخش واردات دارو و تجهیزات پزشکی را که عمدتاً یورو بود و تامین و تخصیص آن دچار مشکل شده بود را به سمت مرزهای شرقی سوق دهیم و این دستاورد بزرگ فعالان این حوزه است . 

شانه ساز گفت: برنامه ما این است که قدم های بلند تری در جهت تولید در سال‌های آینده برداریم و این تنها شعار نیست. روند تولید داخل و خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در زمان تحریم ها سرعت بیشتری به خود گرفت و در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که تعداد تقاضا برای افتتاح کارخانه رونمایی از خط تولید محصولات جدید به قدری است که برنامه‌ریزی برای آن را سخت کرده و اینها به رغم همه تحریم‌های محدودکننده و ظالمانه است.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: ما در حوزه صادرات هنوز با چالش‌های عدیده ای مواجهیم و این در حالیست که میزان خروج غیررسمی دارو از ایران به کشورهای منطقه عدد بسیار زیادی است. بنابراین ما باید بتوانیم این عدد را به صادرات رسمی کشور تبدیل کنیم.

وی گفت : واردکنندگان یکی پس از دیگری در حال تبدیل شدن به تولیدکننده هستند و امیدواریم آنها توانمندی های آنها در حوزه تجارت موجب توسعه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی شود 
 
کد مطلب : ۶۰۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما