اگر کسی به درستی از تصمیمات ما انتقاد کند در آن تجدیدنظر می‌کنیم

28 بهمن 1398 ساعت 14:28

سالم خبر: هرگز معتقد نبودم و نمی گویم که حرف مرد یکی است. انتقادات را می‌پذیریم و اگر کسی به درستی از تصمیمات ما انتقاد کند، قطعا در تصمیماتمان تجدید نظر می‌کنیم.


سالم خبر: هرگز معتقد نبودم و نمی گویم که حرف مرد یکی است. انتقادات را می‌پذیریم و اگر کسی به درستی از تصمیمات ما انتقاد کند، قطعا در تصمیماتمان تجدید نظر می‌کنیم.

 به گزارش سالم خبر، سعید نمکی وزیربهداشت و درمان در مراسم تقدیر از توانمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در باغ موزه دفاع مقدس گفت: امسال سال سختی برای مدیران کشور و یکی از سخت تریت سالهای بعد از انقلاب برای مدیریت کشور بود. زمانی که مسئولیت وزارت بهداشت را قبول کردم قول دادم که در این شرایط اجازه ندهم به هیچ وجه کمبود دارویی به وجود آید و به قولم عمل کردم و امروز در شرایطی هستیم که نه فقط در پایتخت بلکه در دورترین مناطق سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان نیز کمبود دارویی وجود ندارد.

وی گفت: دومین کار مهمی که امسال در سازمان غذا و دارو انجام شد این بود که بروکراسی را برای تولیدکنندگان و افرادی که فعالیت سالم دارند برداشتیم. در گذشته در این سازمان بروکراسی بود ولی نه برای همه و افرادی بودند که به خاطر روابطی که داشتند، محصول آنها بدون طی کارآزمایی بالینی وارد بازار می شد اما افراد دیگر با طی همه ضوابط پشت نوبت می مانند. انحصارگری را از سازمان غذا و دارو حذف کردیم و همین امروز به خاطر گلایه یک نفر تولید کننده و تبعیضی که مطرح بود رئیس سازمان غذا و دارو را صدا زدم و از او توضیح خواستم.

وی افزود: در مورد سامانه تیتک در دوران دکتر پیرصالحی و اصغری، آنها به اطلاعات سامانه دسترسی نداشتند. امروز تمام باگ‌های تیتک را شناسایی و برطرف کرده‌ایم. با این اصلاحات آمارنامه شفاف دارویی تدوین شد که برای انتشار آماده است. 

نمکی گفت : امسال انحصار را در دو حوزه شکستیم. ابتدا اینکه کاری کردیم وزارت یا سازمان تحت تاثیر جریات خاصی عمل نکند. علاوه بر آن راه را برای تولید کنندگان باز کردیم که به میدان بیایند تا در صورتی که شرایط لازم برای تولید و شکستن انحصار را دارند اقدام کنند. البته ممکن است عده‌ای از این موضوع خوششان نیاید اما این کار به نفع سلامت مردم است.

وزیر بهداشت افزود: براساس بخشنامه اخیر، داروساز داروخانه‌های بیمارستانی اصالت تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان را باید تائید کند و این بخشنامه به دلیل اتفاقی بود که اخیرا در یکی از بیمارستان‌های کشور رخ داد. اما این بخشنامه اصلا به معنای واگذاری حوزه تجهیزات پزشکی به داروسازان نیست. گلایه متخصصان تجهیزات پزشکی در این زمینه هم ناشی از سوءتفاهم‌ها است.

وی گفت: امروز وضعیت دارویی کشور نگران کننده نیست و همه کارخانه های دارویی کشور بین سه تا ۶ ماه ماده اولیه ذخیره برای تولید دارند. شفافیت داده های حوزه دارویی حتما انجام می شود و آمارنامه دارویی کشور که مبتنی بر واقعیات است منتشر خواهد شد و در اختیار همگان قرار می گیرد.
 
 


کد مطلب: 6088

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6088/اگر-کسی-درستی-تصمیمات-انتقاد-کند-تجدیدنظر-می-کنیم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com