۰

۲۵ درصد دیابتی ها در ایران از بیماری خود خبر ندارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۶۰۷۶
۲۵ درصد دیابتی ها در ایران از بیماری خود خبر ندارند
سالم خبر:بیش از نیمی از مردم جهان از ابتلا خود به دیابت نوع ۲ بی خبر هستند اما خوشبختانه به دلیل انجام اقدامات و برنامه های متعدد کشوری، این آمار در کشور ما ۲۵ درصد است.
 
به گزارش سالم خبر، علیرضا مهدوی،معاون دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در حاشیه افتتاح اتوبوس دیابت گفت: اتوبوس دیابت، یک پروژه شرکتی است که نخستین بار با مشارکت شهرداری تهران با وزارت بهداشت در کشور راه اندازی و پس از آن در سایر دانشگاه های کشور ایجاد شد و امروز در شیراز شاهد راه اندازی هفتمین اتوبوس دیابت هستیم.
 
معاون دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: بیش از نیمی از مردم جهان از ابتلا خود به دیابت نوع 2 بی خبر هستند اما خوشبختانه به دلیل انجام اقدامات و برنامه های متعدد کشوری، این آمار در کشور ما 25 درصد است.
 
وی تاکید کرد: انجام غربالگری بیماری دیابت در جمعیت بالای 25 سال کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر اساس آمار مطالعات انجام شده تا سال 95، حدود پنج میلیون و 200 هزار نفر در کشور ما به دیابت نوع 2 دچار هستند که 11 درصد جمعیت کشور می شود.
 
مهدوی فر با اشاره به اقداماتی که در اتوبوس دیابت، انجام می شود، عنوان کرد: این اتوبوس ها با ایستادن در میادین پرتردد شهری، قند خون شهروندان را چک می کنند و به آنها مشاوره در حوزه خود مراقبتی ارائه می کنند.
کد مطلب : ۶۰۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما