۰
حسین صفوی مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو:

امور غیرحاکمیتی اداره تجهیزات پزشکی برون‌سپاری خواهند شد

از اوایل سال ۹۹ صدور پروانه‌های تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض خواهد شد
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۶۰۶۷
امور غیرحاکمیتی اداره تجهیزات پزشکی برون‌سپاری خواهند شد
سالم‌خبر: حسین صفوی مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در نشست خبری نمایشگاه توانمندی‌های دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: از اوایل سال ۹۹ صدور پروانه‌های تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض خواهد شد و برون سپاری امور غیر حاکمیتی در دستور کار قرار دارند تا روند تولید و صدور پروانه‌های تجهیزات پزشکی تسهیل شود.

وی همچنین گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی حدود ۷۰۰ شرکت تولیدکننده داریم که حدود ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان هستند و محصولاتی تولید می‌کنند که دارای تکنولوژی بالایی هستند و برخی از این محصولات تنها در ایران و یک کشور دیگر در دنیا تولید می شود.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در طی سال‌های گذشته بازار محصولات تجهیزات پزشکی توسعه پیدا کرده است همچنین محصولاتی وارد بازار شده‌اند که هایتک هستند و کاربردهای خاصی دارند و پیش از آن تنها از طریق واردکنندگان
تأمین می‌شد.

صفوی گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو این توانمندی را دارد تا محصولات را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهد و با حمایت‌های صورت گرفته و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بر اساس اولویت‌های مورد نیاز کشور برخی از محصولات تجهیزات پزشکی تولید شده یا در دست تولید هستند.

وی گفت: در سال ۹۸ بر اساس سیاست‌های حمایت از تولید داخل تعداد محصولاتی که واردات آن‌ها ممنوع شده است نسبت به سال ۹۸ دو برابر افزایش پیدا کرده است و حدود ۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شوند واردات آن‌ها محدود شده است.

صفوی همچنین افزود: به منظور تسهیل تولید در سال 98 در محصولاتی که کلاس A قرار دارند تأیید و صدور پروانه آن‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تفییض شده است. همچنین در تجهیزات کلاس B گروه دوم کالاهای تجهیزات پزشکی هستند که اغلب تجهیزات پزشکی تولیدی داخل کشور را تشکیل
می‌دهند. صدور پروانه و تأیید محصول به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفییض شد.

وی گفت: از اوایل سال ۹۹ صدور پروانه‌های تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض خواهد شد و برون سپاری امور غیر حاکمیتی در دستور کار قرار دارند تا روند تولید و صدور پروانه‌های تجهیزات پزشکی تسهیل شود.

مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ما در اداره کل تجهیزات پزشکی میزی را برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان قرار داده‌ایم که با همکاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی به تولیدکنندگان خدمات لازم را بدهند.

او گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی ساماندهی تجهیزات پزشکی است از سال‌های گذشته شرکت‌های تجهیزات پزشکی و اصناف فعال در حوزه توزیع تجهیزات پزشکی در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی معرفی شده‌اند و تجهیزات پزشکی توزیعی باید از طریق شرکت‌های توزیع کننده در بازار توزیع
شوند.

صفوی افزود: در سال ۹۸ نصب برچسب شناسه و رهگیری کالا بر روی ملزومات و تجهیزات پزشکی تولیدی و وارداتی الزامی شد و رهگیری کالاها به صورت پایلوت آغاز شده و در سال ۹۹ به دنبال توسعه این کار هستیم تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی باشیم چرا که آمار توزیع شفاف خواهد شد و از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری می‌شود.
 
مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: از نظر ارزش ریالی ۴۰ درصد ارزش ریالی مربوط به تجهیزات سرمایه ای و ۶۰ درصد مربوط به ملزومات مصرفی است.
 
صفوی گفت : ما ابتدا در حوزه تولید ملزومات کلاس A ورود کردیم و سپس به حوزه تولید محصولات های تک ورود کرده ایم و در تجهیزات سرمایه ای مورد استفاده در  اتاق عمل و سی سی یو، درمان سرطان و جراحی پیچیده با ربات محصولات خوبی داریم و صادرات ما در سال ۹۸ به بیش از ۲۰ میلیون دلار  رسیده است و به ۵۰ کشور دنیا صادرات داریم.
کد مطلب : ۶۰۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما