رییس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

کووید-۱۹ نام رسمی بیماری ناشی از ویروس کرونا  

واکسن بیماری جدید کووید-19 هیجده ماه دیگر آماده خواهد شد

23 بهمن 1398 ساعت 13:08

سالم خبر: کرونا ویروس پس از ماهها قدرت نمایی و گرفتن جان یک هزار و 17 قربانی با نام جدید و رسمی کووید-۱۹ شناخته شد.


سالم خبر: کرونا ویروس پس از ماهها قدرت نمایی و گرفتن جان یک هزار و 17 قربانی با نام جدید و رسمی کووید-۱۹ شناخته شد.

به گزارش سالم خبر به گفته ی تدروس آدانوم گبریسیوس، رییس سازمان جهانی بهداشت با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی از آن نام رسمی انتخاب کرده است که نام کووید-19 برگرفته از کرونا، ویروس ، بیماری و سال 2019 است ضمن آنکه واکسن این بیماری 18 ماه دیگر آماده خواهد شد.

وی در ژنو سوئیس با اعلام این نام جدید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جهان باید به طور جدی و درگیرانه برای مقابله با این بیماری جدید وارد عمل شود.

رییس سازمان بهداشت جهانی همچنین افزود: محققان می‌گویند انتخاب نام رسمی برای بیماری ناشی از این نوع ویروس کرونا از آن جهت اهمیت دارد که مانع برچسب زنی و انگ زدن به بیماران یا کشور و نژاد آنها می‌شود و همزمان از سردرگمی در شناسایی این بیماری و ویروس زمینه‌ساز آن جلوگیری می‌کند.

وی همچنین گفت: ما باید به دنبال نامی می‌گشتیم که نه به گستره جغرافیایی و نه به حیوان یا انسان و گروهی از مردم اشاره نمی‌کرد و همزمان تلفظ آن هم دشوار نمی‌بود ضمن آنکه داشتن نام مهم است چرا که از رواج نام های دیگر که بار معنایی غلط دارند و یا به انگ آمیز هستند جلوگیری می کند.
 


کد مطلب: 6060

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/6060/کووید-۱۹-نام-رسمی-بیماری-ناشی-ویروس-کرونا

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com