۰
ارزش بازار محصولات آرایشی در سال ۲۰۱۷ در دنیا به مرز ۲۱۹ میلیارد دلار رسید

۳۷ درصد از بازار محصولات آرایشی دنیا در تصرف آسیا-اقیانوسیه

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۶۰۶
۳۷ درصد از بازار محصولات آرایشی دنیا در تصرف آسیا-اقیانوسیه
سالم خبر: محصولات آرایشی یکی از صنایع بسیار پر درآمد در دنیا هستند  و در سال های اخیر بازاریابی برای این محصولات در کشورهای مختلف دنیا به یک دغدغه مهم برای فعالان بازار تبدیل شده  است.

بزرگی بازار محصولات آرایشی فاکتوری بسیار مهم برای برندهای تولید کننده است تا بتوانند برای کسب بیشترین درآمد وارد آن بازارها شوند .
 
براساس گزارش ارایه شده توسط  سایت استاتیستا در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی  کشورهای آسیا و اقیانوسیه بالاترین سهم از بازار محصولات آرایشی را داشتند . در سال ۲۰۱۷ میلادی، سهم این کشورها از کل بازار برابر با ۳۷ درصد بود در حالیکه امریکای شمالی ۲۵ درصد و اروپای غربی ۱۸ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده بودند.

در ارزیابی بزرگی بازار محصولات آرایشی در دنیا علاوه بر  سرانه مصرف محصولات آرایشی ، مساله جمعیت  اهمیت زیادی دارد . به طورمثال در کشورهای آسیایی که بیشترین سهم از جمعیت دنیا را دارد و کشورهای بزرگی چون چین و هند را در خود جای داده است، طبیعی است که مصرف محصولات آرایشی  همچون دیگر محصولات بالاتر از دیگر کشورها باشد.

براساس گزارش استاتیستا در سال ۲۰۱۵، ارزش بازار محصولات آرایشی در دنیا برابر با ۲۰۳ میلیارد دلار بود و در سال ۲۰۱۷ به مرز ۲۱۹ میلیارد دلار رسید.

از سوی دیگر ساختار فرهنگی کشورها هم تاثیر بسیاری بر میزان مصرف محصولات بهداشتی و آرایشی دارد. به عنوان مثال در کشورهای غربی و صنعتی بیشترین سهم از محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی را محصولات مراقبت از پوست به خود اختصاص می دهد در حالی که در کشورهای در حال توسعه و آسیایی  محصولات آرایشی کاربرد بالاتری دارد زیرا در فرهنگ مردم این کشورها استفاده از محصولات آرایشی بیشتر رواج دارد.

طبق  این گزارش در سال ۲۰۱۷  میلادی، کمترین سهم از بازار محصولات آرایشی در دنیا به کشورهای افریقایی و خاورمیانه اختصاص داشته است . در این سال سهم کشورهای مذکور در کل بازار محصولات آرایشی در دنیا برابر  ۳ درصد بود.

آمار نشان می دهد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی ، سهم کشورهای آسیا و اقیانوسیه در بازار محصولات آرایشی در دنیا از ۳۱ درصد به ۳۷ درصد رسیده است  و سهم کشورهای امریکای شمالی هم رشدی ۵ درصدی را تجربه کرده است . به این معنا که در سال ۲۰۱۱ سهم کشورهای شمال امریکا از بازار محصولات آرایشی در دنیا برابر با ۲۰ درصد بود و در سال ۲۰۱۷ به مرز ۲۵ درصد رسید. اما در کشورهای اروپای غربی این روند معکوس بود. یعنی در سال ۲۰۱۱ سهم کشورهای اروپای غربی از بازار محصولات آرایشی در دنیا ۲۴ درصد  بود و در سال ۲۰۱۷ به مرز ۱۸ درصد تنزل پیدا کرد. این کاهش در کشورهای امریکای لاتین از ۱۳ درصد کل بازار به ۱۱ درصد کل بازار  و در کشورهای اروپای شرقی از ۹ درصد به ۶ درصد کل سهم بازار هم مشاهده شد.

سهم کشورهای خاورمیانه و  افریقایی از این بازار بین ۲.۸ درصد تا ۳.۷ درصد در نوسان بود  ولی  تنها در سال ۲۰۱۲سهم این منطقه به ۳.۷ درصد رسید و در دیگر سال ها نزدیک به سه درصد در نوسان بوده است.

با استناد به این آمار می توان دریافت که کشورهای آسیا و اقیانوسیه به همراه کشورهای امریکای شمالی بالاترین میزان مصرف محصولات آرایشی را در دنیا دارند و سهم خاورمیانه از این بازار بسیار اندک است.

کد مطلب : ۶۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما