۰

با حذف هزینه‌های دفترچه‌ بیمه ۲۰ ماهواره می‌توان ساخت

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۶۰۵۴
با حذف هزینه‌های دفترچه‌ بیمه ۲۰ ماهواره می‌توان ساخت
 سالم خبر: ایجاد سامانه‌های الکترونیک سلامت تاکنون چهار میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه را حذف کرده و با صرفه‌جویی ناشی از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه می‌توانیم ۲۰ ماهواره شبیه ماهواره ظفر یک و دو بسازیم.
 
به گزارش سالم خبر،محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور در سازمان بیمه سلامت گفت: ایجاد سامانه برخط اطلاعات بیمه شدگان درمان حدود ۲۵ درصد خدمات الکترونیک سلامت را محقق می کند و در مجموع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه توسعه الکترونیک خدمات سلامت نمره قبولی می گیرد و امیدواریم مردم از برکات این خدمات برخوردار شوند و برکات آن را سفر خود ببیند.
 
وی ادامه داد: بهتر است برای این سامانه بسیار مهم اسمی گذاشته شود که مردم آن را بشناسند.

این سامانه خاصیت های زیادی دارد که صرفه جویی و مدیریت منابع، تسریع در پرداخت مطالبات کادر بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های غیر ضروری و آزمایش های غیر لازم را مدیریت و کنترل می کند.
 
آذری جهرمی گفت: فعالیت سامانه برخط اطلاعات بیمه درمانی باعث می شود مطالبات پزشکان ماهانه و به روز پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود برای توسعه خدمات الکترونیک بیمه این است که ممکن است مردم مراجعه نکنند برای رفع این مشکل می تواند اقدامات تشویقی و تنبیه و اجبار استفاده کرد.

پیشنهاد من ترکیبی از هر دو اقدام است و اگر لایحه ای با همکاری وزارت بهداشت و رفاه در این زمینه تهیه شود، وزارت ارتباطات هم برای تصویب آن در دولت کمک می کند و امیدواریم تا سال آینده به پوشش بالای ۷۰ درصدی خدمات الکترونیک به بیمه شدگان برسیم.
 
وزیر ارتباطات گفت: صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد تومانی با حذف دفترچه بیمه گام بزرگی است که با تکمیل سامانه الکترونیک بیمه شدگان درمان این صرفه جویی بیشتر هم می شود.
 
وی گفت: توسعه خدمات الکترونیک سلامت از اولویتهای دولت است که رئیس جمهوری هر هفته این برنامه را پیگیری می کند.
 
طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این مراسم و پیش آذری جهرمی گفت: با ایجاد سامانه برخط اطلاعات بیمه‌شدگان درمانی با همکاری سازمان تامین اجتماعی، همپوشانی بیمه‌ها و دفترچه‌های کاغذی بیمه نیز تا سال ۱۴۰۰ حذف می شود.
کد مطلب : ۶۰۵۴
نام شما

آدرس ايميل شما