۰
رئیس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم سومین کنگره بین المللی داروسازی نوین:

قرار نیست در‌های کشور را به روی داروهای جدید ببندیم

تولیدات دارو در کشور به قدری زیاد است که ما نمی‌رسیم در مراسم رونمایی آنها شرکت کنیم
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۶۰۲۶
قرار نیست در‌های کشور را به روی داروهای جدید ببندیم
سالم خبر: تولیدات دارو در کشور به قدری زیاد است که ما نمی‌رسیم در مراسم رونمایی آنها شرکت کنیم.

به گزارش سالم خبر، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم سومین کنگره بین المللی داروسازی نوین در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب افزود: دانشمندان ایرانی توانمندی زیادی در تولید دارو‌های مختلف هایتک در کشور دارند.

وی همچنین اظهار داشت: اظهار کرد: توانمندی ایرانیان در حوزه‌های مختلف بسیار بالا است و استعمار چند قرن این باور را به ما تحمیل کرده بود که ما باید مصرف کننده باشیم و توان تولید هیچ وسیله یا دارویی
را نداریم

شانه ساز با بیان اینکه داروسازی یک دانش نوین مبتنی بر یافته‌های علمی بوده و صنعت داروسازی یک ضرورت برای بشر است افزود: این صنعت باید از جایگاه خاصی برخوردار باشد و معتقدم که داروسازی با سلامت مردم سروکار دارد و امروزه انواع داروها حیات بخش بوده و سلامتی را به مردم هدیه می‌دهند.

وی افزود: علم داروسازی ما بومی و مبتنی بر دانش داروسازان داخلی است؛ امروزه شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارو در هند و چین وجود دارد، اما در بسیاری از کشور‌ها دانش فرمولاسیون دارویی را نداشته به همین دلیل نمی‌توانند دارو را تولید کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان
کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران پیشرفت زیادی در محصولات هایتک کرده است و محصولات بایو تکنولوژی و نانو تکنولوژی به وسیله دانشمندان و جوانان ایرانی تولید می‌شود و این مسئله نشان دهنده توانمندی بالای داروسازی است.

شانه‌ساز ادامه داد: داروسازان کشور تا حد زیادی اقتصاد مقاومتی را اجرا و به آن جامع عمل پوشانده اند، اما متاسفانه برخی‌ها به خدمات داروسازی توجه لازم را ندارند و همین‌طور که قبلا گفتم به دلیل ناآگاهی کم لطفی دارند.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰ دانشکده داروسازی در کشور داریم و خودمان نیرو‌های متخصص کشور را تربیت می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو
ادامه داد: برخی از افراد قصد دارند که دوران قبل از انقلاب را بزک کنند، اما وجدان درست این مساله را به مردم بازگو می‌کند که بعد از انقلاب کشور پیشرفت زیادی در حوزه‌های داروسازی و تولید مواد اولیه دارو کرده است.

شانه‌ساز گفت: طی ۲ تا ۳ سال آینده نیاز چندانی به مواد اولیه دارویی نداریم زیرا این مواد را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وی گفت: ما قرار نیست در‌های کشور را به روی یافته‌های جدید بین المللی در حوزه علوم دارویی ببندیم و یکسری از اقلام دارویی به تازگی تولید و در لیست دارویی قرار گرفته است که واردات این اقلام دارویی جزء همان ۳ درصد داروی وارداتی مورد
نیاز بازار کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکسری از دارو‌ها را به دلیل نبود توجیه اقتصادی از خارج کشور وارد می‌کنیم، اما متخصصان داخلی توان تولید این دارو‌ها را دارند.

شانه ساز افزود: دشمن و آمریکایی‌ها دست روی اقلام دارویی می‌گذارند که تولیدش برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: یکسری دارو‌ها با پیگیری زیاد پس از آنکه پول خرید آن در حدود ۴ ماه در بانک‌های اروپایی خوابیده بود به ما می‌دهند و بر روی این
مساله آمریکایی‌ها تبلیغات زیادی می کنند که هیچگاه دارو و تجهیزات پزشکی جزء تحریم‌ها نیست و من باید بگویم که این حرف‌ها کاملا
دروغ است و دشمنان به شدت ما را تحت فشار قرار داده اند.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در حوزه تالاسمی و هموفیلی دارو‌ها به صورت تزریقی بود و اینکه بیماری بخواهد تا آخر عمر از دارو‌های تزریقی استفاده کند بسیار اذیت می‌شد و علم داروسازی مصرف دارو‌ها را برای این بیماران تسهیل کرده است.

شانه ساز افزود: تلاش شما دانشمندان ایرانی در علوم دارویی باعث شده که کسی به ساحت مقدس کشورمان اجازه توهین نداشته باشد و خوشبختانه باید بگویم که تولیدات به قدری زیاد است که ما نمی‌رسیم در مراسم رونمایی از تولید دارو‌های مختلف شرکت داشته باشیم
 
 
 
 
 
کد مطلب : ۶۰۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما