۰

۶۰ درصد تجهیزات توانبخشی، تولیدات داخلی هستند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۶۰۲۰
۶۰ درصد تجهیزات توانبخشی، تولیدات داخلی هستند
سالم خبر: در حال حاضر ۴۰ درصد تجهیزات توانبخشی وارداتی است که دانش تولید این مقدار هم در کشور وجود دارد، فقط دو اتفاق باید رخ دهد تا این مقدار هم در کشور تولید شود. دولت حمایت بیشتری کند و منابع مالی را در اختیار محققان قرار دهد و همچنین مردم به تولیدات داخلی اعتماد کنند.
 
به گزارش سالم خبر، محمد تقی جغتایی در مراسم جشن روز فناوری گفت: مردم به تولیدات داخلی اعتماد کنند و به نظر می‌رسد اگر فرهنگ این موارد در جامعه نهادینه شود، می‌توانیم از ورود بقیه تجهیزات هم جلوگیری کنیم.
 
وی اظهار داشت: توانبخشی بدون فناوری امکان پذیر نیست. رشته‌هایی مانند گفتار درمانی به فناوری اعم از نرم افزار و سخت افزار وابسته هستند و باید به این موضوع به طور جدی پرداخته شود.
 
جغتایی با اشاره به اینکه باید به تکنولوژی‌های جدید در این حوزه به نحو مطلوب پرداخته شود، گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی جزو دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت است و کارهای خوبی را در زمینه تحقیقات و تولید محصولات انجام داده است.
 
رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این مراسم گفت: امروزه اگر واژه "توانبخشی" به یکی از سرفصل‌های مهم وزارت بهداشت تبدیل شده، حاصل زحمات همکاران مختلف بوده است. وزارت بهداشت در حوزه معاونت درمان مدعی است که باید بیمه توانبخشی ساختارمند و نهادینه شود.
 
 امیرمسعود عرب اظهار داشت: در حالی که قبلا این صحبت‌ها در وزارت بهداشت مطرح نبوده و این موضوعات، حاصل تلاش‌های جمعی است که بیش از پیش باید ادامه پیدا کند.
 
وی افزود: بحث فناوری در حوزه توانبخشی یکی از موارد بسیار مهم در حوزه ارائه خدمات بهتر است که همواره باید مد نظر باشد و یکی از اولویت های مهم ما هم در این زمینه است. هر اندازه که ما دیر در این مسیر گام برداریم به همان اندازه خسران وارد می‌شود.
 
عرب اضافه کرد: رسالت دانشگاه ما در حوزه فناوری توانبخشی، این است که از پراکنده کاری بپرهیزد و فناوری‌های مرتبط با رسالت دانشگاه باید کار کند.
 
وی به ارتباط با دانشگاه های صنعتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌های صنعتی از توانمندی بالایی برخوردار هستند و از طرفی ایده‌های خوبی در حوزه های تخصصی خودمان داریم و این دو دانشگاه باید به همدیگر نزدیک‌تر شود تا نتیجه بهتری برای جامعه داشته باشد.
 
رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باید از قالب شعار خارج کنیم و به عمل تبدیل کنیم. شرکت های دانش بنیان مستقر هستند.
 
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این مراسم به  ارتقای ۱۵ رتبه‌ای فناوری در این دانشگاه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی یک و نیم سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا آخر شهریور ۹۸ رتبه فناوری دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۵ رتبه افزایش داشته است.
 
امیرسالار جعفرپیشه به برخی همکاری‌های این دانشگاه با دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: استارتاپ تریگر را با مشارکت دانشگاه شریف برگزار کردیم.
 
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به همکاری این دانشگاه با کانون پتنت و برگزاری چند کارگاه در این راستا گفت: چهار شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ شرکت فناور و چهار هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه در طبقه دوم ساختمان فارابی مستقر هستند.
 
سه طرح فناورانه محققان این دانشگاه شامل "تسهیل گر ارتباطی گویا" ( تاگ) ، "نرم افزار همپاد برای پیشگیری از آلزایمر سالمندان و "مفصل استنس کنترل زانو" در این مراسم رونمایی شد.
کد مطلب : ۶۰۲۰
برچسب ها
توانبخشی
نام شما

آدرس ايميل شما