۰
نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد:

دولت چین در مورد شیوع ویروس کرونا ۵۰ روز مخفی‌کاری کرد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۶۰۱۰
دولت چین در مورد شیوع ویروس کرونا ۵۰ روز مخفی‌کاری کرد
 سالم خبر: براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز دولت چین به مدت هفت هفته پس ازاطلاع از شیوع ویروس کرونا نه تنها دست به پنهان کاری زده است بلکه عامل افشای این ویروس را به همراه هشت نفر دیگر بازداشت کرده است.

به گزارش سالم خبر از دنیای اقتصاد، این روزنامه پشت پرده سیاسی شیوع ویروس کرونا در چین را افشا و عنوان کرده است که یکی
از علت‌های این پنهان‌کاری برگزاری کنگره‌های سالانه حزب کمونیست در ماه ژانویه بوده است. لی ونلینگ که یک پزشک اهل شهر ووهان است روز ۳۰ دسامبر در یک چت آنلاین با همکاران خود خبر از یک بیماری مرموز داد و خواستار قرنطینه ۷ بیماری شد که در بیمارستان آنها بستری شده بودند.

در نیمه‌های شب اما مقامات دولت چین به بیمارستان
آمدند تا ببینند چرا این پزشک چینی این موضوع را در یک محیط گفت‌وگوی عمومی مطرح کرده است. سه روز بعد از آن پلیس چین وی را به اتهام انتشار این خبر دستگیر کرد و آن را رفتاری غیرقانونی خواند. 

اما مقامات چینی در این لحظات مهم ترجیح دادند مساله را مخفی کنند تا اینکه آشکارا به تقابل با این بحران در حال رشد بپردازند. آنها ترجیح
دادند تا از هشدار عمومی و شرمندگی سیاسی خودداری کنند.

دولت چین در اعلام این خبر تاخیر کرده بود. در این هفته‌ها، دولت چین دکترها را مجبور به سکوت کرده و اجازه نداده تا پرچم خطر قرمز برافراشته شود. آنها خطر موجود را کم‌اهمیت جلوه دادند و ۱۱ میلیون شهروند ووهانی را در بی‌خبری کامل از خطرات این بیماری مهلک نگه داشتند.
آنها
هرچند بازار غذاهایی که احتمال می‌دادند بیماری از آنجا شیوع پیدا کرده است را بستند، اما به افکار عمومی گفتند این تعطیلی‌ها برای نوسازی بوده است.

درحالی‌که این بیماری با سرعت در حال فراگیر شدن بود، مقامات چینی بارها اعلام کردند که احتمال سرایت وجود ندارد. با این اقدامات دولت چین، بهترین زمان را برای مهار این بیماری
مسری از دست داد.
 
دکتر لی که چشم‌پزشک است، پس از توبیخ به محل کار خود بازگشت. او زن بیماری را که «آب سیاه» داشت، معالجه کرد. او نمی‌دانست که این زن پیش‌تر احتمالا از طریق دخترش به کروناویروس دچار شده است. مادر و دختر از این بیماری رنج می‌بردند و خود دکتر لی نیز به همین بیماری دچار شد...
 
کد مطلب : ۶۰۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما