۰

بیماری سرطان در استان های شمالی شیوع گسترده ای دارد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۵۹۷
بیماری سرطان در استان های شمالی شیوع گسترده ای دارد
سالم خبر : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری اینکه بالاترین آمار ابتلا به سرطان مربوط به استان گیلان است از دولت خواست تا در جهت احداث مرکز پالایش و درمان سرطان در این منطقه اقدام کند.

ذبیح الله نیکفر درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اعلام این خبر که استان گیلان از بالاترین آمار مبتلایان به بیماری سرطان برخوردار است در بیان علل آن گفت: در پی بررسی‌های صورت گرفته، افزایش تعداد مبتلایان به بیماری سرطان در این منطقه به این دلیل بوده که اغلب غذا را به صورت کاملا داغ مصرف می‌کنند و بخشی از علل این رشد نیز به استفاده از نوع سمومی که در مزارع بکار برده‌اند برمی‌گردد.
 
نماینده مردم لاهیجان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به افرادی که در این منطقه بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند ادامه داد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشاورزان و افرادی که در حاشیه شهرهای این استان زندگی می‌کنند به دلیل سبک زندگی نامناسب بیشتر در معرض ابتلا به بیماری سرطان قرار دارند.
 
وی اظهار کرد: اغلب مبتلایان به بیماری سرطان که در استان گیلان زندگی می‌کنند برای درمان به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کرده و متحمل هزینه‌های سنگین می‌شوند که این امر گاه ادامه روند درمان را برای آنها غیرممکن می‌کند.
 
اقدامات مسئولان حوزه سلامت برای کنترل بیماری سرطان در استان گیلان
 
نیکفر در بیان اقداماتی که تاکنون برای ممانعت از رشد آمار مبتلایان به بیماری سرطان در استان گیلان صورت گرفته است تصریح کرد: وزارت بهداشت در این منطقه هم به ارائه برنامه‌های آموزشی برای تغییر سبک زندگی پرداخته و هم به جمع‌آوری اطلاعات برای شناسایی علل ابتلا به این بیماری پرداخته است تا از این طریق بتواند برای ممانعت از گسترش آمار مبتلایان به بیماری سرطان اقدام کند.
 
سهم استان گیلان از ایجاد 140 مرکز درمان سرطان دولت تدبیر و امید
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد راهکار موثر در جهت کمک به مردم این منطقه یادآورشد: دولت تدبیر و امید در دوره قبل اقدام به ایجاد 140 مرکز درمان و پالایش سرطان در سراسر کشور کرده بود که البته متاسفانه از 6میلیارد و دویست و شصت میلیون تومان اعتباری که برای تحقق این مهم در استان گیلان تعیین شده بود هیچ مبلغی تخصیص نیافت.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: هم‌اکنون از دولت درخواست می ‌کنیم که هم دلایل عدم تخصیص این میزان اعتبارات به استان گیلان را پیگیری کند و هم بنا بر ضرورتی که وجود دارد یک مرکز درمان و پالایش سرطان در این منطقه ایجاد کند.
 
کد مطلب : ۵۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما