۰

آیا واکسیناسیون HPV از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند؟

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۵۹۵۷
آیا واکسیناسیون HPV از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند؟
سالم خبر: تزریق واکسن «اچ پی وی» (HPV) توانسته میزان مرگ و میر بر اثر سرطان دهانه رحم در زنان را از ۱۰۰ هزار نفر به ۱۱ هزار برساند.
 
نفیسه فقیه آنکولوژیست زنان گفت: واکسن «اچ پی وی» هنوز وارد واکسیناسیون کشوری نشده ولی توصیه می کنیم این واکسن در سنین ۱۱ تا ۲۶ سالگی تزریق شود.
به گزارش انجمن آنکولوژی ایران، وی اظهار داشت: با توجه به شیوع سرطان دهان رحم، استفاده از واکسن «اچ پی وی» می تواند از میزان مرگ و میر بکاهد.
 
فقیه  با اشاره به اخباری که پیرامون این واکسن منتشر می شود و ابهاماتی که در ارتباط با تزریق یا عدم تزریق واکسن اچ پی وی در کشور مطرح است، تصریح کرد: این واکسن در برنامه کشوری ما قرار ندارد، اما جزو برنامه واکسیناسیون اغلب کشورها قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ویروس «اچ پی وی» می تواند باعث ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان شود، این سرطان گر چه جزو ۱۰ سرطان اول در کشور نیست اما جزو سرطان های قابل پیشگیری با واکسن است، به همین علت پیشگیری از این بیماری فوق العاده اهمیت دارد.
 
فقیه ادامه داد: اثربخشی واکسیناسیون بسیار بالا و لازم است به جای صرف هزینه های زیاد درمانی، به پیشگیری توجه بیشتری کنیم.
 
علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیشتر گفته بود: واکسن ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) در یک شرکت دانش بنیان داخلی به تولید رسیده و اوایل سال آینده واکسیناسیون علیه این ویروس در دختران زیر ۱۶ سال یکی از استان ها که احتمالا استان فارس است، آغاز می شود.
 
وی افزود: یک شرکت دانش بنیان در کشور این واکسن را تولید کرده و قصد داریم اوایل سال آینده در یکی از استان ها واکسیناسیون «اچ پی وی» را با واکسن ایرانی شروع کنیم که به احتمال زیاد استان فارس خواهد بود.  بعد از اینکه نتایج این واکسیناسیون مشخص شد و واکسن نیز به تولید انبوه رسید و کمیته ملی کشوری واکسیناسیون آن را تایید کرد، آن موقع این واکسیناسیون را سراسری می کنیم.
کد مطلب : ۵۹۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما