دستورالعمل استفاده از واکسن HPV را در کشور نداریم

25 دی 1398 ساعت 14:37

سالم خبر:  دستورالعمل استفاده از واکسن HPV را در کشور نداریم که با توجه به اهمیت موضوع این کار باید انجام شود.


سالم خبر:  دستورالعمل استفاده از واکسن HPV را در کشور نداریم که با توجه به اهمیت موضوع این کار باید انجام شود.
به گزارش سالم خبر، فرهاد هنجنی رییس انجمن متخصصین پوست ایران در حاشیه نوزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست ایران به ایرنا گفت : برای تهیه این دستورالعمل باید از نخبگان و صاحب نظران دعوت شود تا آن را بر اساس شرایط کشور تدوین کنند.
 
وی بیان داشت: در خارج از کشور این موضوع وجود دارد، اما نباید از آنها تبعیت کنیم و باید این دستورالعمل را به صورت اختصاصی براساس شرایط خودمان داشته باشیم، شرایط زندگی و سایر موضوعات در ایران با خیلی از کشورها متفاوت است و به همین دلیل ما باید دستورالعمل اختصاصی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در دیگر کشورها، افراد سنین پایین تر به تزریق  واکسن توصیه می شوند که ما باید در کشور خود بررسی دقیق انجام دهیم که چه افرادی و در چه سنینی این واکسن را تزریق کنند، موضوعات مرتبط این واکسن اعم از تزریق آن، در یکی از پنل های این کنگره مطرح خواهد شد که متخصصان زنان، پوست و عفونی در این پنل حضور دارند.
 
هنجنی افزود: اکنون واکسن HPV  بازار داغی دارد و باورهای غلطی در مورد آن وجود دارد که سعی شده در این پنل به همه آنها پرداخته شود. 
 
HPV ویروسی است که معمولا موجب سرطان دهانه رحم می شود.
 
وی به برگزاری سایر پنل های این کنگره اشاره کرد و گفت: پنل های مختلفی در قالب این رویداد علمی طراحی شده که از جمله آن می توان به «چطوری بیماران را درمان می کنم»، اشاره کرد.
 
رییس انجمن متخصصین پوست ایران ادامه داد: با توجه به اینکه مقالات و کتب در اختیار همه است؛ سعی شده در این کنگره توجه بیشتری به انتقال تجارب نخبگان شود که بر این اساس مباحث جراحی پوست، لیزر درمانی و زیبایی پوست در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی به برگزاری گارگاه های آموزشی در این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: حداقل ۹ کارگاه آموزشی در این سه روز در زمینه هایی مانند جراحی پوست و تزریق چربی برگزار می شود. در تلاش هستیم از دستیاران جوان هم حمایت کنیم؛ تعدادی از گزارش های این دستیاران در دانشگاه های علوم پزشکی در این کنگره ارایه می شود.
 
هنجنی با اشاره به اینکه نوزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست ایران ۲۵ تا ۲۷ دی ماه برگزار می شود، گفت: امسال بر انتقال تجارب علمی و کاربردی متخصصان متمرکز شدیم و به عبارتی انتقال تجربیات از مهمترین اهداف این کنگره است. در این همایش به جای صرف وقت برای سخنرانی، پنل هایی که در نظر گرفته شده که  موضوعات آنها کاربردی و به روز است.


کد مطلب: 5927

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5927/دستورالعمل-استفاده-واکسن-hpv-کشور-نداریم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com